1

Onderwerp: Macarons in de oven

Ik ben bezig macarons te maken (recept Meentje) maar ik zie nergens staan of de macarons in het midden of onderin van de oven moeten.

Alvast bedankt.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

2

Re: Macarons in de oven

in het midden

3

Dank je wel. 

Enne klopt het dat als ik de suiker (in twee keer) bij het eiwit voeg het niet meer zo'n volume krijgt als voor het toevoegen?

Makarons zijn een beetje dunnig als je ze gaat spuiten op je bakplaat. Heel anders dan bijvoorbeeld schuimpjes. Het is ook de bedoeling dat je mix een beetje uit kan lopen tot een mooie gladde circel, dus je verliest inderdaad wat lucht als je de amandelmeel e.d. toevoegt.

5

Ik ben ze gemaakt en ze zijn wel gelukt. Alleen had ik geen gladde spuitmond dus er zit een werkje in.
Ze waren niet echt roze om te zien (van binnen wel) dus de volgende keer meer kleurstof gebruiken.

Maar nu heb ik nog een vraag:
Ik vind ze eigenlijk te zoet dus de volgende keer wil ik de helft minder poedersuiker gebruiken ( 50 gr.) zou dat kunnen of zou ik de suiker in het eiwit weglaten???

6

Ik lees even mee, ik heb ze ook een keertje gemaakt en ze waren echt mierzoet, of moeten ze zo zijn weet ik eigenlijk niet...