1

Onderwerp: Kleuren van witte chocolade

Ooit heb ik met de buurkinderen gekleurde pepernoten gemaakt. Eerst pepernoten gebakken en vervolgens gekleurd met gekleurde witte chocolade. Ik heb toen gewoon de wilton kleuren gebruikt die ik ook voor mijn fondant gebruikt en dat is helemaal goed gegaan. Nu lees ik dat het eigenlijk helemaal niet kan en dat ik speciale candy colors moet gebruiken op olie basis. Heb ik dan gewoon mazzel gehad? Mijn chocolade werd niet dik, werd nadien gewoon weer hard en is niet geschift :s. Ik wil knal roze chocolade maken en durf te betwijfelen of ik dat voor elkaar krijg met een rode candy color. Knal roze kan ik namelijk nergens vinden en de kant en klaar gekleurde melts vind ik niet donker genoeg. Hoe krijg ik dan een mooie donker roze chocolade?

Re: Kleuren van witte chocolade

Americolor heeft een speciaal tubetje dat je toe kunt voegen aan chocolade zodat je de kleurstoffen ook kunt gebruiken om chocolade te kleuren.
Ik weet niet of dit ook bestaat van Wilton, anders kun je misschien die van Americolor proberen?

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

3

Dat tubetje heet flo coat  ;)

Toch wel benieuwd hoe dat dan precies werkt, want in de gewone kleurstoffen zit water en dat zou nu eenmaal helemaal niet samen gaan met chocolade. Door iets toe te voegen (de flo coat) haal je water natuurlijk niet uit de gewone kleurstof. Erg nieuwsgierig naar de werking van dit product... Ik heb van americolor ook roze kleurstof gevonden voor het kleuren van candy melts e.d, dus americolor lijkt in elk geval wel de oplossing te zijn.

Nu gebruik ik wel altijd een gel, dus het % water is minimaal. Wellicht dat het daarom gewoon goed is gegaan de laatste keer.

Nou heb voor de zekerheid gewoon de candy colors van americolor besteld. Ik dacht me te herinneren dat die vroeger ook via de leukste taarten te bestellen waren, maar kon ze niet terug vinden en heb ze dus elders besteld. Wil straks niet met een kilo geschifte chocolade opgescheept zitten natuurlijk.

6

Die van Wilton worden wel in de shop verkocht: http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc … p-600.html

Weet ik, maar ik maak een sweet table in geel met knal roze. Het liefst zo fel mogelijk en ik was bang dat ik met de rode kleurstof van wilton niet het gewenste resultaat zou krijgen. En nu hebben ze wel kant en klare roze candy melts, maar die vind ik dus niet fel genoeg ;-).

8

Spam gemeld.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"