1

Onderwerp: Hoeveelheid biscuit voor push cake

Hai allemaal,

Volgende week ga ik voor t eerst een grotere ( lees10-15)hoeveelheid push cake's maken. Aangezien ik t biscuit ga kleuren wil ik niet teveel over houden.

Ik vermoed dat ik per push pop 3 laagjes biscuit nodig heb. Iemand ervaring met de hoeveelheid biscuit die ik dan moet maken ?

Dacht zelf dat een vierkant kapsel t handigst is. ( op de plaat bakken heb ik nog nooit geprobeerd en wil dus niet voor deze gelegenheid uitproberen)

Zou een 17,5 vierkant genoeg zijn ( ongeveer7 cm hoog)

Bedankt voor t meedenken

2

Re: Hoeveelheid biscuit voor push cake

poeh geen idee...
zet eens 10-15 push cake houders in de vorm..... past dat?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

3

Lol dat is idd wel een briljante oplossing. Zodra ik thuis ben gaan we dat proberen.

4 Laatst bewerkt door Mijnemop (24-08-2012 21:00)

hahaha!
Ik weet wel niet hoe hoog zo'n ding is, maar ik denk dat je met 7cm dan eentje gevuld krijgt?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

5

Diameter is 4,5 cm.....in 17,5 vierkant passen er dan net geen (?) 4 over de lengte/breedte, geen 16 rondjes uit je blik, maar 13 wel..........(even geprobeerd in Word...........)

De houder is 7,3 cm (ongeveer hoog), dus afhankelijk van wat je tussen je lagen doet qua hoogte/dikte, kun je dan kijken hoever je komt met je bakblik.

Ga je in 1 kleur bakken of meerdere lagen/kleuren?

6 Laatst bewerkt door sweet978 (24-08-2012 22:00)

1 kleur, vulling wordt de contrasterende kleur .

@ Karin 09 wat  lief dat je dat voor me hebt zitten uitproberen in word.

Ik vond de andere oplossing ook al zo briljant simpel van mijnemop.

17.5 moet lukken dus, t worden er max15 nl

7

Ook een beetje voor mezelf hoor  ;) Door jouw vraag bedacht ik me dat ik die dingen ook nog heb liggen en aangezien de 2 kleintjes donderdag afscheid nemen op het KDV nog iets moet bedenken/verzinnen.............. :)

8

T is bij mij ook voor m'n smurf idd. Ik wilde t alleen niet uitdelen op de Psz want t lijkt me te groot, zitten lidstaten van 2 tot 4 op, en voor die kleintjes leek t mij een beetje veel.
Jij doet t wel dus?

9

Ben nog aan het twijfelen............meiske wil liever cakepops, maar die lukken nog niet zo goed (en veel oefentijd heb ik niet meer). Ik zou voor 40 kindjes en leidsters iets moeten maken, en dan gaan de push-up cakes iets sneller...........twijfel nog dus  :lol:

10

Ik bond cake pops erg lastig, maar met een cake pop maker en baby melts ...... een kind kan de was doen. :)

T worden hier denk ik wel cake pops, misschien nog op een cc als bloem. Is ook veel, maar een stuk minder vettige bc.:)