1

Onderwerp: Navelstrengen.

Ik heb een vraagje aan mijn mede baksters over de navelstrengen in eieren.

Hier in Spanje zitten er echt enorme dikke en lange navelstrengen in de eieren en ik zit iedere keer enorm te knoeien om die dingen eruit te vissen.

Nou is het mij vroeger in Nederland nooit opgevallen dat ze erin zaten, heb ik dat gewoon niet gezien of is dat ook niet zo?

En moet ik ze er ook echt uit halen of kan het geen kwaad en vind je ze na het bakken niet meer terug.

Ik gebruik ze zowel in mijn cake mix als in de cheesecake en ja eigelijk gaan ze in bijna al mijn taarten.

Wie weet wat ik moet doen en waarom dit zo is?

2

Re: Navelstrengen.

Het is geen navelstreng, maar ze noemen dat een hagelsnoer. Heb toevallig van de week biologieles over het ei gegeven. De hagelsnoeren zorgen dat de dooier steeds in het midden blijft.

Waarom ze in Spanje dikker zijn weet ik niet, maar je kan ze gewoon gebruiken. Ik haal ze er in ieder geval niet uit! Je vindt ze niet meer terug na bakken.

3

Ik haal ze er ook nooit uit en zie het de bakkers op televisie ook niet doen...

4

Ik heb weleens gehoord dat dit alleen voorkomt bij bevruchte eieren.
In Nederland worden eigenlijk alleen de kippen gehouden de haantjes gaan naar de slacht. Dus die eieren worden niet bevrucht.
In spanje en alle andere omringende landen worden de kippen met haan gehouden en worden de eieren dus bevrucht.....

:think:  :think:

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

geen idee...

maar misschien is het toch echt een idee om evelien1001 te mailen en allerlei Spaanse 'problemen' met haar te bespreken, misschien heeft zij het ook, of juist niet...

het is maar een tipje

I never met a calorie I didn't like....

6

Dank voor alle reacties.

Ik denk dat ik ze er dan ook maar niet meer uit ga vissen.
Had laatst een recept met 12 eieren, ontiegelijk lang bezig geweeest met die rotdingen.

En ik zal zeker contact opnemen met Evelien.