1 Laatst bewerkt door sweet978 (01-08-2012 19:22)

Onderwerp: zoet en hartige sweet table

hai allemaal,

30 augustus is mijn taart jubileum. Dan is mijn dochter jarig en ik maakte voor haar verjaardag vorig jaar de eerste. Nu wil ik dus groot uitpakken:) ( lang leve een goed excuus om flink aan de bak en de freubel te gaan)
Aangezien ik steeds meer dingen aan t uitproberen ben ( hoeraaa 6 weken vakantie) wil ik toch een sweet table gaan maken.
Vriend vind t allemaal prima, maar heeft als enige uitdaging..dat er ook wat hartigs bij de sweet table komt. Moet lukken zou je ze zeggen..alleen.. alles wordt roze wit....dan wordt t toch wat lastig om er kaasblokjes bij te gooien:)

Kortom..wie heeft er goede ideen voor een sweet table .. liefste hartige ideen.. in de kleuren roze wit.

Nu heb ik :
zoet

taart
koekjes met fondant
whoopie's ( die gaan we toch weer roze proberen te kleuren zonder een bruine ondergrond)
schuimpjes
(cakepops)... als ik ze ooit gedipt krijg
push cakes/lepelgebak

hartig

zalmrolletjes gevuld met roomkaas
wit brood sandwiches met roomkaas met stukes zalm
lepelgebak mini garnalencoctail
jumbo garnalen met witte dip (denk citroenmayo)
???

Bedankt voor het meedenken

btw.. iemand enig idee hoe je de hoeveelheden voor dit berekent.. t lijkt me niet dat je pp van alles 1 rekent.. dan heb je mega veel

2 Laatst bewerkt door nicolinevd (01-08-2012 19:21)

Re: zoet en hartige sweet table

als je een beetje van de kleur af mag wijken rode tapenade, (of misschien is dat wel een beetje heel erg rood  O-) )
sandwiches zijn iniedergeval wit, beleg kom ik alleen niet echt op :(
je kan ook hartige muffins oid maken, en deze dan roze kleuren,
toch, t idee van iets roze en hartigs blijft lastig  denk ik,
hoop dat ik je een beetje inspiratie heb kunnen geven!!

groetjes

ps, ik heb even gegoogled (bij deze een woord :) ) en er bestaan dus roze tomaten! daar zou je ook iets mee kunnen doen, alleen geen idee waar de deze zou kunnen vinden ofzo haha succes!!

live today like there's no tomorrow
dus elke dag een taart!

3

ik blijf idd met dat hartig zitten.. vriend kan me altijd leuk uitdagen.. zo ben ik zelfs met deze hobby begonnen grin. Je zou denken dat hij nu wel uitkijkt met zn uitdagingen:)

ik ga ze er even bij zetten.. je ideeen dan he;)

4

Alvast gefeliciteerd met je dochter en jubileum.

Suggesties voor hartige hapjes:
Garnalen, leverworst, bietensalade met witte dressing.

Succes!!

Have a break, have a cupcake!!
Groetjes van 10

5

bedankt Tineke

de garnalen staan er al bij :)

6

misschien hartige cupcakes, al in een roze papiertje ( dat scheelt al) en dan met een witte kruidenboter toef of een roze(met een beetje kleurstof). Of kleine amuse glaasjes met garnalen op een drup knoflook mayonaise.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Veel succes!!

7

oeps...de garnalen had je al!!

8 Laatst bewerkt door Wilmel (01-08-2012 21:26)

aardappelsalade of een andere witte salade(voor op stukje stokbrood)met een beetje bietensap. Wordt ook roze

liefde en passie voor taarten bakken.

9

amuse hapjes : onderin augurkenstukjes dan zalm mouse en bovenop stukje gerookte zalm en een stukje petersele

mooi rose en hartig!
iedereen blij

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

10

kijk hier kan ik allemaal wat mee.. ikkwam niet uit dat hartig hoor.

maar komen we nu met zn allen niet verder dan garnalen en zalm.. ow..en bietensap :)

11

Je bent niet de enige die met dit probleem heeft gezeten, hier worden wat suggesties gegeven:
http://uk.answers.yahoo.com/question/in … 233AAVNLsO

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

12

Misschien een interessant linkje met tips als gepelde eieren in bietensap leggen, gekookte ham en tomaten roomsaus, al vraag ik me af of die laatste echt roze word.  :D

http://forum.viva.nl/forum/Eten/Rose_th … 77832/last

13

wat een geweldige links .

dank jullie wel ,...wel fijn om te zien dat ik niet de enige ben met weinig inspiratie mbt roze hartige hapjes:)

14

Het is nog geen 30 augustus, dus hopelijk heb je hier nog wat aan.. Ik moest meteen denken aan hamrolletjes gevuld met monchou. Door de monchou kan je nog een sjalotje snipperen. Heerlijk!

Life takes you to unexpected places, love brings you home

15

O dat is ook een leuke hartige idd. Thans :)

16

bestel anders de babycakes candymelts eens, die dippen echt super en mooi dun. Haal er zeker 50+ per zakje uit. Ik heb ze van taartoutlet want dat was de enige plek waar ik ze online kon vinden. Na drama met wilton wil het hiermee perfect

17

Ik heb idd de baby melts, geweldig spul. Ik heb ze echter van taartwinkeltje online.

18

Met bladerdeeg is een heleboel te varieren, denk aan worstenbroodjes, kaasbroodjes, en eigenlijk alles kan in bladerdeeg, is wel een neutrale kleur, helaas geen roze of wit, maar als je er een gekleurd servetje of bord onder legt lijkt het al heel wat.

Ook kun je heel simpel zoete bladerdeeggerechtjes erbij doen, zoals appelflapjes of kersenflapjes.

En gevulde eitjes vind ik zelf altijd erg lekker. Zijn ook wit :P Met geel dan wel, maar toch

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes

19

nog bedankt allemaal voor het meedenken .

Het is gelukt :)

zie topic
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=205500