1

Onderwerp: stapeltaart bewaren

Ik wil voor mijn dochtertje een stapel taart maken, maar dat gebeurd natuurlijk al een paar daagjes van te voren.. maar waarin bewaren jullie nou een stapeltaart.. er zijn toch geen taartdozen die hoog genoeg zijn..

of ben ik nou heel dom   :think:

2

Re: stapeltaart bewaren

Er bestaan wel dozen die hoog genoeg zijn voor een stapeltaart, maar deze zijn vooral erg duur en minder gemakkelijk te verkrijgen.

Wat ik meestal doe is de hoogste doos nemen die ik kan vinden bij de taartenwinkel, het deksel rechtzetten aan de achterkant van de doos en dan met plastic folie van aan het deksel tot de voorkant van de doos om de taart "in te pakken". Als de taart in de koelkast gaat, laat ik wel een verluchtingsgaatje vanwege de condens.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Als het voor thuis is, heb je geen doos nodig. Ik doe er dan voorzichtig een grote prullenbakzak overheen. Omdat ik "veilige" vulling gebruik, zet ik de taart in de garage die bij ons aan de keuken grenst. Dus wel koel maar niet in de koeling. Als je slagroom gebruikt miet dit uiteraard wel in de koeling

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

4

Ik heb vorige week een stapeltaart 2 dagen bewaard in de koelkast, verpakt in een prullenbakzak. Ging prima! Geen condens, geen luchtjes overgenomen. Perfect.

Tieneke

5

Ik heb van 3 dozen 1 hoge doos gemaakt. Deze gebruik ik eigenlijk alleen thuis voor ons of om een taart in te bewaren voordat ik deze inpak met folie (de taart is soms 's avonds pas klaar en dan kan ik geen mooie foto's meer maken). Een stapel of barbie maak ik eigenlijk bijna altijd met veilige vulling.

6

Thuis zet ik hem altijd 'gewoon' naakt in de koelkast :o

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

Ik heb een aparte taarten koelkast en daar gaan ze naakt in...

Life is what you bake it.

8

HOi,

Maar hoelang kun je ze  "naakt" in de koelkast bewaren?
Ik ben er nu 1 aan het maken voor over twee dagen. Wordt het dan niet vochtig?

Gr. Patricia

9

nee, waarom? :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Ik zet ze ook altijd 'naakt'in de koelkast en dat gaat altijd goed. Nu heb ik wel een mega horeca koeling maar volgens mij maakt dat niks uit. ik zou het wel in een aparte koelkast zetten als ik jouw was, ( als je die hebt) dan hoeft de koeling niet zo vaak open en heb je minder kans op condens

Suc6

11

bloemhartje schreef:

HOi,

Maar hoelang kun je ze  "naakt" in de koelkast bewaren?
Ik ben er nu 1 aan het maken voor over twee dagen. Wordt het dan niet vochtig?

Gr. Patricia

hoe lang hangt van de vulling af in de eerste plaats.
Persoonlijk bewaar ik het nooit langer dan 1 dag als er slagroomvullingen in de taart zitten.
Als vocht je grootste zorg is, dat zal in een normale koelkast geen probleem zijn.
Maar afgedekt werkt nog altijd beter.
En hoe langer je een taart laat staan, hoe meer het biscuit zal uitdrogen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

12

Hoi,

Ik heb hem dus wel in de koelkast gedaan. Hij is overigens gevuld met Botercreme en jam, gister gebakken. Ik had er een zak omheen gedrapeerd. Nu heb ik hem net gepakt om verder te gaan, nu is hij dus erg vochtig. Ik weet niet zeker of dat nou echt door de koelkast komt, want voor me gevoel werd het daarna erger.. Of dus door het weer.

Zal dat nog wegtrekken? Ik knijp hem best een beetje..
Ik heb eventueel nog tijd en materiaal om een nieuwe te maken, maar ik heb er best al wat uren in zitten, dus daar heb ik eigenlijk geen trek in.. maarja een natte taart is ook niet alles..

Gr. Patricia

13

Ik zou de zak er snel vanaf halen. Mijn ervaring is dat het dan eerder nat wordt. In een taartdoos of kaal in de koelkast (wel oppassen dat er geen geurige etenswaar in de koelkast staat, vis of iets dergelijks)

14

Maar komt het nog goed denk je? Zoals ik het nu zie, lijkt het op "zwetend marsepijn"

15

Wordt de binnenkant dan geen smurrie trouwens?

16 Laatst bewerkt door Carien (25-08-2012 19:41)

don't panic!  :)
waar heb je mee afgesmeerd? da's nu errug van belang :Y
Wanneer je goed hebt afgesmeerd (bc 1:1 of ganache of), dan komt het goed :Y 
Gewoon geduld bewaren, over een kwartier/half uur is het over :) 
(nu dus, zie nu dat je post al een uur geleden is :rolleyes:  :o ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl