1

Onderwerp: zou dit komen door het warme weer...

Vorig weekend deze doop taart gemaakt. Hij was helemaal naar wens van de klant en deze was erg tevreden  :Y

Krijg ik gister een mail met deze foto erin... Ze waren totaal niet boos ofzo, maar wilde het gewoon laten zien. Volgens de klant was de taart door de warmte gescheurd...? Nou is mij dit echt nog nooit overkomen en ik kon er ook niks over terug vinden op internet. Natuurlijk wel als je aan het bekleden bent, maar deze taart was voordat hij scheurde al een dag af...? Heb ik nu iets fout gedaan?

Mijn vraag is eigenlijk, kan dit, hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?

Hoop op reacties, want ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen....

nou hier is hij dan , met scheur....  :/

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZJGYTAL.jpg

Re: zou dit komen door het warme weer...

Mmmm..... dit lijkt me heel sterk. Ik heb het nog nooit meegemaakt en nog nooit gezien.

Wellicht iemand tegen de taart gebotst en geven ze jou de schuld? J weet maar nooit...

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

3

Lijkt me een vreemde scheur door de "warmte".

Maar ik weet ook niet hoe een scheur er door de warmte er wel uitziet?

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

ik denk echt niet dat dit "scheurtje" door het weer komt

lijkt meer erop dat er iemand per ongeluk met een mes of iets anders tegen kwam(en ook alleen op 1 plek?!?!) zouden er niet meer scheurtjes moeten zijn als het echt door het weer zou komen?? :rolleyes:

5

Boven de ij zit precies een deuk en aan het groen langs de kan van Lisa zit ook een streepje. Lijkt me stug .... Idd eerder ergens tegen gebotst of zo.

M'n zoon staat ook net ff te zien en die zegt ook "niks gescheurd, duidelijk ergens tegen gebotst"

6

Dat is vreemd...
Heb je een foto van vóór? Dus gewoon nog zoals je hem achterliet?
Misschien dat je dat langs elkaar kan leggen...
Ik vermoed ook eerder een ongelukje.

pluk de dag!

7

ik weet wat dit is volgens mij  O-) . Een typisch gevalletje.... oeps de koelkast is wel érg vol met die taart erbij, laten we de melkpakken stapelen naast de taart en dan past het wél  :s

8

Ik sluit me aan bij de laatste reactie. De scheur is veel te scherp, daar heeft duidelijk iets tegenaan gestaan (of er is iets opgevallen / tegenaan gehangen). Ik heb met die afgrijselijke warmte een taart bekleed waarbij het fondant maar bleef scheuren. Dan ziet het er eerder uit zoals wanneer je het te dun uitrolt, en krijg je eerst een wat lichtere plek en dan gaat het korrelen en scheuren. Het fondant wat eenmaal op zijn plek zit gaat niet ineens zomaar scheuren. Ik ben bang dat de mensen op de dooplocatie door iemand voor de gek zijn gehouden...

9

CindyM schreef:

ik weet wat dit is volgens mij  O-) . Een typisch gevalletje.... oeps de koelkast is wel érg vol met die taart erbij, laten we de melkpakken stapelen naast de taart en dan past het wél  :s

Ja dat lijkt mij ook. "Het past nèt..."
Het is net of er aan de zijkant iets tegen aan is geduwd en zo de taart gescheurd.

Maar ik vind het een snoezig taartje voor een doop  :Y
Groetjes!

Happy Cake Day!

10

Precies, scheurende fondant rafelt veel meer dan dit; een taart kan nooit zo scheuren :nooo 
Tenminste, lijkt mij uitgesloten, of je moet 'm brokkelig en wel hebben afgsmeerd en bekleed (dat je stukken aan elkaar hebt geplakt zeg maar).
:think: Of iemand heeft de taart wel heel hard op tafel gezet, met een mega-plof ofzo, dan kan het nog, misschien...

Heel erg vervelende situatie zeg, je kunt er niks aan doen (neem aan dat jij 'm niet vervoert/geplaatst hebt) en toch... toch is het jouw taart. Fijn dat die mensen niet boos zijn :)  dat scheelt een heleboel :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties  :Y
Dit is geen scheur door de warmte, het lijkt inderdaad schade van buitanaf!   Door iets.........
Lijkt me vreselijk als je zo'n foto toegestuurd krijgt :(

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

Dit hebben ze zelf gedaan daarom waren ze ook totaal niet boos ;)

13

Het lijkt me ook niet dat dit door de warmte komt. Dan had je waarschijnlijk meteen bij het bekleden al problemen ondervonden. Zo'n scheur tijdens het bekleden ziet er ook anders uit, denk ik. Dan is alleen een stukje van de laag marsepein/fondant kapot. Hier lijkt het net alsof je al op het biscuit/de vulling kijkt. :s
Maar vervelend is het natuurlijk wel! Maar hoe dan ook: je taart is (verder) helemaal :thumb:

14

Bedankt voor de vele reacties  :Y . Wat jullie allemaal schrijven dacht ik eigenlijk ook..., maar voor de zekerheid wilde ik even het even poste op het forum! (fijn dat zoiets bestaat  :Y )

Ik denk dat de klanten het ook zelf niet hebben gedaan.... ik ken ze via via en ik heb echt niet het gevoel dat ze me de schuld ofzo proberen te geven. Het enige wat ik kan bedenken is dat de taart op locatie een ongeluk heeft gehad..... Het feestje werd namelijk niet bij hun thuis gehouden. De taart hebben ze overigens zelf vervoerd.

Ik ben in ieder geval heel erg blij met al jullie reacties en weet dat ik niet alleen zo denk.  :thumb:

Ga ze nog maar eens een mail sturen en uitleg geven  :Y

15

Nou ik kreeg net een hele lieve mail van de mensen voor wie de taart was  :)

Ze nemen me het echt niet kwalijk en ik moest me niet te druk maken, hij was immers heel erg lekker en ze waren super blij met de foto die ze gestuurd had  :Y   :thumb:

Ben weer opgelucht  :Y

Gelukkig maar!!! Kun je met een gerust hart het weekend in! ;)

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

17 Laatst bewerkt door meissie (24-08-2012 14:36)

idd, verschuiving van bovenste taart door een stoot ofzo. heb het pasgeleden nog meegemaakt. Zag er hetzelfde uit.

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

18

Nou ik heb het net ook mee gmaakt. Ik heb gisteren 6 taarten bekleed met de fondant van Bouwhuis.  Ik ga de bruidstaart afleveren, en zie   tot mijn grote schrik 4 taarten net  als bovenstaand taart. Ik heb staan  huilen  en de taart gratis gegeven, schaamde  mij kapot.
Met  welk merk heb jij bekleed.?

Veel taart plezier

19

Ow watb balen zeg z'n scheur maar idd gebeurt niet uit het niets.

En wat het fondant van bouwhuis betreft, die gebruik ik altijd nog nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd. Maar kan me voorstellen dat je hebt staan huilen wat een ellended zeg heb je zo je best gedaan en dan gaat het kapot, misschien even bellen met bouwhuis. Lossen ze het vast met je op.

20

Het lijkt mij echt een ongelukje.... Is een gebogen snee, van iets wat ergens er tegen gevallen is, bord, rond bakje??Ik sluit mij aan bij al de anderen. Ben blij voor je dat ze niet boos waren.... Enne, niet twijfelen aan jezelf hoor. ;) Ziet er heel mooi uit!! :thumb: Buiten die "scheur" dan!

21

ik had hem ook bekleed met fondant van bouwhuis, maar daar werk ik altijd mee en nog nooit problemen gehad.  :)

22

Wat was het batchnummer?

Jacqueline

23

Hmmmm, het ziet er eigenlijk uit alsof men de taart te hard heeft neergezet en dat hij op 1 kant is terecht gekomen. Er zit een hele grote deuk naar binnen in..

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

24

Wat jammer, maar gelukkig nemen ze je niks kwalijk.
Het kan ook door het bakje wat in deur van een koelkast hangt komen. Ik heb het zelf een keer gehad dat ik net met het randje in een taart drukte, gelukkig merkte ik dat en heb ik niet doorgedrukt en zag je het niet meer toen ik erover heen ging wrijven, maar als je doordrukt, krijg je denk ik zo'n deuk en scheur.

Wat een lieve en begripvolle mensen.
Je hoeft je absoluut niet rot te voelen, je taart is gewoon erg mooi.
Ik denk ook idd een gevalletje duwtje gehad van iets omdat je duidelijk deuken ziet.
Zou het zijn dat je fondant ging scheuren vanwege de warmte, dan zou dat gebeurt zijn omdat de vulling ging "lopen", dan was je hele taart uit model geraakt.
Je taart en de rest van het fondant ziet er gewoon stevig uit.
Dus niet twijfelen aan jezelf hoor!!