Onderwerp: slagroom vullen waar smeer je mee af
Ik ga een taart maken gevuld met slagroom bekleed met marsepein maar waar smeer ik mee af
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » slagroom vullen waar smeer je mee af
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga een taart maken gevuld met slagroom bekleed met marsepein maar waar smeer ik mee af
Je kan voor safe gaan met 1:1 botercreme? Dus 1 deel boter en 1 deel poedersuiker.
Ja normaal smeer en vullen ik met botercreme maar weet nu niet of je ook met slagroom kan afmeren
Als je met marsepein bekleedt zou je ook met slagroom kunnen afsmeren hoor.
Ik zou niet met slagroom afsmeren!
Slagroom heeft veel vocht in zich, en daardoor kan je marsepein smelten.
Ik zou gewwon voor botercreme 1:1 gaan, of afsmeren met ganache.
Daar komen we niet uit, vrees ik. De meningen zijn hier heel sterk over verdeeld. Ik heb weleens met slagroom (met klopvast) afgesmeerd en toen met marsepein bekleed en dat ging prima. Maar als je voor safe wilt gaan: botercreme.
Ja hierover liggen de meningen inderdaad nogal uit elkaar, ik heb begrepen dat fondant vocht absorbeert, maar marsepein (omdat het op olie basis is) juist het vocht in de taart houdt. Ik heb zelf ook nog geen problemen ondervonden aan het gebruiken van slagroom in combinatie met marsepein.
marsepein smelt echt niet van slagroom. of je moet slechte kwaliteit hebben...
Een keer heb ik lettertjes van gumpaste op een kwarktaart gelegd, binnen 15 minuten waren ze weggesmolten....
gumpaste is heel wat anders dan marsepein...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » slagroom vullen waar smeer je mee af