1 Laatst bewerkt door Em (23-08-2012 03:22)

Onderwerp: grrrr@mbl... siliconen bakvorm aargh

Ik dacht nog "als dat maar goed gaat", maar het was zo'n leuke siliconen bakvorm van een auto... vandaag geprobeerd, en AAAAAAAAAAARGH, m'n hele oven onder het cakebeslag!!!! Vorm is aan 1 kant ingezakt, waardoor het hele beslag OVERAL zit nu...  De vorm is veel te slap... hoe kan ik zoiets goed ondersteunen? Of gewoon de vorm weggooien en naar blik gaan.. tips?

Ik heb het nu 2x geprobeerd, tweede keer met veel minder beslag, WEER aan dezelfde kant dubbelgeklapt... wat een RUBBISH... deze vorm gaat de afvalbak in!!!

2

Re: grrrr@mbl... siliconen bakvorm aargh

Als ik het goed begrijp klapt hij dubbel tijdens het bakken? Niet wannneer je hem in de oven plaatst ofzo? Ik heb eigenlijk alleen maar een kleine siliconen bakvorm en dat gaat telkens goed... Bestaat er niet zoiets dat je er in het midden in kan zetten zodat het niet dubbel klapt? Ik zeg maar wat hoor... ik weet het verder ook niet.

3

Siliconen bakvormen zet ik tegenwoordig op de bakplaat en dan pas in de oven. Nadat ook bij mij 1 x de oven onder de cake beslag zat nadat de vorm omgevallen was tijdens het bakken doe ik het niet meer op een rooster.

Succes met je volgende baksel.

Christine.

4

of in n bakvorm zetten misschien helpt dat? daarom gebruik k dus nooit siliconen :P

5

Ik had 'm ook op een bakplaat gezet, want ik dacht dat is handiger als ik de vorm uit de oven moet halen... maar tijdens het bakken, klapt 1 hoek van de vorm als het ware naar buiten, en al het beslag vloeit er uit, over de bakplaat, en de rest van de oven in :-(.....  de vorm is gewoon te slap...

Ik heb de vorm nog niet weggegooid, maar mijn vriend gaat nu een soort metalen rand om de bovenkant maken om de rand te verstevigen... ben benieuwd..

6

Ik denk dat dat wel een goede oplossing is . Ik wilde ook voorstellen om op dat ene zwakke punt iets zwaars ( ovenbestendig natuurlijk) te zetten om te steunen..

Succes!

Carpe Diem !

7

alleen silconen bakvormen met verstevigde rand ( zijn zo verkrijgbaar) zijn te gebruiken zonder leegloop :(
En dan nog, moeten ze niet te groot zijn anders gaat het nog fout.

Hier heb ik de container ermee gevuld, weg ergernis.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij