1

Onderwerp: Witte Choco op petit fours..

Goed, ik heb mezelf al voorgesteld in het desbetreffend topic..

Ik ben dus Tom, ben nieuw hier.. (mocht ik iets verkeerds plaatsen of vragen meld dat dan)

Heb al wel wat ervaring met het bakken van taarten maar nog nooit petit fours gebakken..

Nu krijg ik de uitdaging/aanvraag om er 80 te maken voor een bruiloft. op de bovenkant kant een foto gedrukt en de zijkant wilde ze graag witte chocolade...

Mijn vraag, is dit mogelijk? en bestrijken met ganach lijkt me te veel werk, kun je het erover heen gieten. Heb je dan een strak resultaat?

Misschien is het voor jullie een makkelijk antwoord maar ik heb dus alleen met botercreme en marsepein gewerkt...
En de rede dat ik nog geen zoekwerk hierover heb verricht is dat ik de aanvraag gister kreeg en ongeveer morgen moet beslissen :s

Kan ik dit aaaaannn??? *zenuwachtig* Help me!!

2

Re: Witte Choco op petit fours..

Het meest handig is om de petit fours in de vriezer te plaatsen, je kunt ze dan makkelijk vastpakken en dippen/dompelen in je ganache. Door de kou van je gebak wordt de laag ook vrij snel hard en plak je als laatste je foto's erop.
Succes, het lukt je vast en vergeet niet om foto's te maken en ze hier te showen hoor!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Ah, dat ik dat niet had bedacht. dat is natuurlijk een goede tip.! Dankje!

Ik vond inmiddels ook al dit recept: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … +ganache)/

zou dat een goede zijn. Iemand wel eens gemaakt? is er ook een recept om het wat meer vloeibaar te maken?

Of beter gewoon de banen insmeren met de ganach?

Foto's zullen er zeker komen ;)

4

Ik maak altijd ganache met dit recept;
100 ml melk
100 ml slagroom
50 gr suiker
30 gr boter
Samen aan de kook brengen, dan van het vuur afhalen en 300 gr in stukjes gehakte chocolade erdoor roeren.
De ganache wordt stevig als ie afkoelt maar zolang het warm is, is het echt vloeibaar genoeg om je petit fours te dompelen.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5

Ik heb het zojuist geprobeerd met bovenstaand recept maar het dekt totaal niet.

Is dit omdat het nog te vloeibaar is en het eerst wat af moet koelen of moet ik meer chocolade toevoegen?

6

Voor witte choco is de verhouding anders.
Ik maak m'n ganache met alleen slagroom.
Doe dan 1:3 voor wit.
Dus 100 ml slagroom, 300 gram chocolade.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart