1

Onderwerp: Inzakken na bekleden

Ik heb gezocht in de rubrieken maar echt een antwoord niet vinden.
Mijn taarten zijn nog niet mega strak, maar dat is een kwestie van oefenen, dat weet ik. Alleen nu begint opeens de taart een beetje te zakken aan de zijkant (hoop dat jullie het op de foto zien). Wat doe ik nu fout? Moet ik hogere dijkjes maken?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FVDIMO8I.jpg

Re: Inzakken na bekleden

Ik zou inderdaad hogere dijkjes proberen en eventueel tussendoor koelen (na het afsmeren) en dan zeker wel een uurtje..
Misschien dat het helpt! ;)

3

Ik zou dunner vullen  ;) het lijkt er nu op dat je vulling een uitweg zoekt naar buiten.

4

Karin09 schreef:

Ik zou dunner vullen  ;) het lijkt er nu op dat je vulling een uitweg zoekt naar buiten.

Wilde ik ook al zeggen  :). Ik vul niet dik, vind ik, maar met deze temperaturen buiten zie ik ook al een beetje een rand. Waar ik flink van baal  :s

5

Dat zou ook wel eens een probleem kunnen zijn ja haha

Botercreme wordt dun als het te warm wordt, dus dan verliest het al zijn draagkracht. Als je dus dijkjes hebt gespoten en hebt afgesmeerd met redelijk koude botercreme en na het koelen aan het bekleden en decoreren bent gegaan is de botercreme wellicht te warm geworden. Vooral als je even bezig bent met decoreren wordt je botercreme natuurlijk behoorlijk warm en dan smelt het gewoon.

7

Bij warme temperaturen ( de hele zomer dus  O-) ) smeer ik af met een bc die voor een gedeelte uit crisco bestaat: veeeeel stabieler en toch erg lekker :Y ( ik voeg er wel een druppeltje butter flavour aan toe om de criscosmaak - of gebrek daaraan - op te heffen)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Nou dan is mijn probleem opgelost haha. Ik laat de boter altijd zacht worden omdat het dan makkelijker spuitbaar is. Nooit aangedacht dat het dan minder stevig is (ondanks dat dit de meest logische gedachte is hahaha). Hoeveel crisco in verhouding tot boter?

9

je kunt zelf bepalen wat de verhouding is, in principe kun je zelfs 100% crisco nemen

Er bestaat overigens ook crisco MET botersmaak  :Y

http://www.americansweets.co.uk/ekmps/shops/statesidecandy/images/crisco-butter-flavour-shortening-453g-1lb-tub-893-p.gif

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!