1

Onderwerp: Funcakes biscuit voor 35 cm rond bakblik

De kleinere hoeveelheden op de verpakking van de FC biscuitmix komen wel ongeveer in de buurt van de '1 ei, 66 gram mix, 6 gram water per halve liter inhoud bakblik', maar de grote echt niet.
Het 35 cm bakblik heeft een inhoud van ruim 7 liter, dat zouden volgens de formule 14 eieren zijn, maar de verpakking heeft het over 9. Dat verschil vind ik wel erg groot. Waar ligt dat aan? Weten jullie dat?
Ik ga in elk geval meer dan 9 eieren gebruiken, want vorig jaar heb ik ook een 35 cm biscuit gemaakt volgens de verpakking en die bleef veel te laag..

2

Re: Funcakes biscuit voor 35 cm rond bakblik

ik zou deze gegevens aanhouden

http://www.juffrouwtaart.nl/juffrouwtaart/schema.html

3

Ik gebruik ook 14 ei, dan wordt mijn biscuit 8-9 cm hoog. Wil je 'm lager (of voor minder personen) dan doe je minder.

Groet, Jolanda

4

Ik heb die van felicitaartjes aangehouden. De 35 cm is perfect hoog geworden. Nu zitten de 25 en 15 cm in de oven. Het beslag ook weer gemaakt met de verhoudingen van felicitaartjes, maar nu wel voor beide biscuits tegelijk... Beetje tempo maken he?
Morgen vullen en bekleden, vrijdagochtend kaal afleveren, stapelen en het bruidspaar laten decoreren. :Y