1

Onderwerp: chocoladebotercreme

Komende vrijdag moet ik een taartje maken. De vraag was of ik  chocoladebotercreme als vulling wilde doen. Nou snap ik dat ik gewoon wat chocolade moet smelten en bij de botercreme (van de mix) moet doen maar heeft iemand hier ervaring mee. Hoeveel chocolade moet ik hiervoor gebruiken (uitgaande van 100 gr mix) en moet ik de chocolade eerst laten smelten en dan weer af laten koelen totdat hij weer wat steviger word. En word de botercreme niet te hard als de chocolade eenmaal hierbij zit en helemaal afgekoeld is?

Sorry ben een beginneling en wil niet mijn botercreme overnieuw hoeven te maken.

2

Re: chocoladebotercreme

Je kunt er ook chocopasta doorheen doen. Dat scheelt smelten en afkoelen en hij zal zeker niet te hard worden.
De hoeveelheid is smaakafhankelijk, maar ik zou gewoon met een flinke schep beginnen en dan proeven of ie chocoladig genoeg is....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

SweetTooth schreef:

Je kunt er ook chocopasta doorheen doen. Dat scheelt smelten en afkoelen en hij zal zeker niet te hard worden.
De hoeveelheid is smaakafhankelijk, maar ik zou gewoon met een flinke schep beginnen en dan proeven of ie chocoladig genoeg is....

Ik heb nu alleen maar chocoladehazelnootpasta in huis maar dan kan ik beter gewone chocoladepasta halen neem ik aan :o ?
Bedankt voor je snelle reactie! :)

4

Ik doe gewoon cacao door de botercreme 1:1, even proeven of het sterker moet.
En je hebt heerlijke chocoladebotercreme om te vullen of af te smeren.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

ireen123 schreef:

Ik doe gewoon cacao door de botercreme 1:1, even proeven of het sterker moet.
En je hebt heerlijke chocoladebotercreme om te vullen of af te smeren.

Ik maak tot nu toe botercreme van de mix omdat ik dit lekkerder vind maar ik neem aan dat ik hier dan ook cacao doorheen kan doen.ik heb laatst wel wat nutella  door de botercreme gedaan maar dat hazelnootsmaakje wat je er dan ook aan krijgt wil ik nu niet.

6

ik maak hem ook met de mix en gesmolten chocola,

meestal gebruik ik 50 gr mix, 50 gr suikerbakkerspoeder, 100 ml water en 125 gr boter. ik doe dan ongeveer 60 gr choco smelten en toevoegen!

word niet hard bij mij, blijft een mooie creme! gebruik hem regelmatig, altijd een succes

7

IMadeCake schreef:

meestal gebruik ik 50 gr mix, 50 gr suikerbakkerspoeder, 100 ml water en 125 gr boter. ik doe dan ongeveer 60 gr choco smelten en toevoegen!

word niet hard bij mij, blijft een mooie creme! gebruik hem regelmatig, altijd een succes

Gebruik je dan melk of pure chocolade?

8

sissi88 schreef:
IMadeCake schreef:

Gebruik je dan melk of pure chocolade?

ik gebruik gewoon melk! maar als de klant graag puur of wit wilt, dan kan dat natuurlijk ook :)