1

Onderwerp: Weersvoorspelling from hell (voor taartenbakkers dan)

Hallo dames (en heren misschien??)

Ik heb voor komende week een bestelling van een onbekende klant.
Haar zoontje is vrijdag jarig, en ze wil de taart donderdagavond ophalen. Nu komt mij dat prima uit, want ik ben donderdag vrij dus ik heb er de hele dag voor.
De taarten bak ik alvast (morgen) en mik ik in de vriezer.
Maar aangezien vandaag de mussen dood van het dak vallen (medelijden met de mensen die vandaag een taart bakken) heb ik al de bibbers voor donderdag.
Ik lever een taart altijd zo vers mogelijk, dus eigenlijk niet langer dan een dag voor het feest.
Maar als het komende week ook dit weer is, zie ik geen andere optie dan de taart woensdagnacht of donderdagochtend heeeeel vroeg te maken.
Wat zouden jullie doen? Ik vind dat een klant ook de dag na de verjaardag nog een lekker stuk taart moet kunnen nemen. Ze betalen immers best veel geld voor een taart.
Maar toen het twee weken geleden zo heel warm was, heb ik ook een spoedopdracht gedaan (vriendlief bedacht 's ochtends dat het wel leuk was om 's middags bij wijze van bouwvak-afscheid een taart mee te nemen), en dat beviel heeel erg slecht. Alles lag te glibberen op de taart en de smoother kon ik niet eens gebruiken, omdat die vast plakte aan het fondant.
Ik kan voor komende week wel een ventilator regelen, maar zou dat genoeg zijn?

Dus kortom: wat doen jullie? Iets minder vers leveren, of iets minder strak leveren?

Alvast bedankt,

Groetjes Patricia

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

2

Re: Weersvoorspelling from hell (voor taartenbakkers dan)

Ze geven voor donderdag veel gunstiger weer op hoor

3

Soetigheid schreef:

Ze geven voor donderdag veel gunstiger weer op hoor

Om taarten te bakken dan  ;)

4

Ik maak de decoratie altijd vooraf zodat ik de vulling op de dag zelf kan maken, dan is het lekker vers.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

5

Ventilators zullen niet veel helpen voor je taarten dan. Misschien is het een optie om bakpapier tussen je fondant en je smoother te leggen. ik heb er geen ervaring mee maar dat is het eerste wat in mij opkomt.
suc6, John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

ik zou denk ik toch de ventilator aan zetten en s avonds werken ik heb dit gister avond ook gedaan. Makkelijk is het niet met dit weer maar ja je moet iets haha
Suc6

7

Bedankt voor de tips allemaal! Laten we hopen dat de temperaturen ietsje zakken ;)
Ik ga denk ik toch woensdagochtend mijn wekker errug vroeg zetten :S

Nogmaals bedankt!

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

8

Patjepie schreef:

Bedankt voor de tips allemaal! Laten we hopen dat de temperaturen ietsje zakken ;)
Ik ga denk ik toch woensdagochtend mijn wekker errug vroeg zetten :S

Nogmaals bedankt!

En hoe is het gegaan ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)