1

Onderwerp: Vullen met slagroom

Hallo,

Ik heb een vraag, morgen moet ik voor iemand een taart maken. Nu heeft ze gekozen voor de vullingen slagroom met tobleronestukjes en slagroom met frambozen. Nu vroeg ik me alleen iets af (aangezien ik deze vulling nog nooit heb gemaakt). Klop ik gewoon de slagroom op en meng ik daar gewoon de toblerone en in de andere de frambozen bij? Slagroom zoete met suiker of vanillesuiker?
Op de een of andere manier klinkt me dat onlogisch maar misschien ligt dat wel aan mij haha.

Groetjes

2

Re: Vullen met slagroom

Hoi Sydnew - wat klinkt onlogisch? dat je de slagroom moet zoeten? Ik zou het wel doen, geeft net wat meer 'pit' - maar het hoeft niet per se....

Ik zou wel iets toevoegen om de slagroom stijf te houden - ik gebruik zelf liever gelatine dan klopfix, maar zou allebei kunnen... maar misschien zijn er mensen die ervaring hebben als ze niks toevoegen en werkt dat ook wel goed hoor!

3

Aangevette slagroom maken, door er een klein beetje gesmolten boter of mascarpone doorheen te kloppen. Dan is ie stevig genoeg.  :9  :9

Voor de precieze verhoudingen zou je even moeten zoeken op aangevette slagroom hier op de site.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Bedoelde meer vullen met alleen slagroom klonk me onlogisch maar niet dus haha. Goede tip van de boter of mascarpone! Ga even zoeken, thanks!

5 Laatst bewerkt door Carien (22-08-2012 13:50)

ik zou de toblerone doen ala de bonbonblocmousse, dus de choc smelten in de slagroom en dan de volgende ochtend opkloppen met klopfix :Y
Lijkt me wel een calorierijke combi, die 2 :s  :think:  :9  O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Zelf klop ik gewoon de slagroom op met een beetje suiker, en dan zou ik de toblerone in stukjes breken/malen en dr overheen strooien...

Met fruit zet ik meestal eerst het fruit erop en smeer dan de slagroom eroverheen

7

Lijkt mij ook een calorierijke bom maar ja vraag van degene die hem wil, dus doen we het maar. Heb andere dingen voorgesteld maar zo wilde ze het. Eerst fruit e dan slagroom slim idee, ik dacht eerst slagroom en dan fruit erindrukken.

8

Lijkt mij ook een calorierijke bom maar ja vraag van degene die hem wil, dus doen we het maar. Heb andere dingen voorgesteld maar zo wilde ze het. Eerst fruit e dan slagroom slim idee, ik dacht eerst slagroom en dan fruit erindrukken.

9

Ze vonden hem heerlijk!