1

Onderwerp: melkvrije slagroom

Na allerlei berichtjes hier door te hebben gespit over melkrvije slagroom ben ik mijn speurtocht naar Soyatoo gestart. Blijkbaar de enige goed opklopbare slagroom op soya basis.

Na heel wat winkels afgebeld te hebben heb ik nu eindelijke het verlossende antwoord, weliswaar niet het antwoord waar ik op hoopte... het wordt niet meer gemaakt !!

Flink balen, want ik heb eerdaags een melkvrije taart in de planning, en wilde met de bavaroise mix een lekkere melkvrije bavaroise maken. Ik heb wel het BBR recept gezien bij de allergie recepten, maar dat was niet echt mijn bedoeling.

Zou je met alpro vla ook die mix aan kunnen maken?? Evt gelatine er nog door?? Iemand enig idee? Het is de bedoeling dat het een soort kwarktaartvulling wordt, lekker luchtig, maar het moet natuurlijk niet in mijn biscuit trekken of gaan lekken.

2

Re: melkvrije slagroom

ik gebruik de slagroom van minus L dat is lactose vrij volgens mij kan je die dan wel gebruiken en die word verkocht bij de Jumbo

3

Die mag ze ook niet, mag nl. helemaal geen melkbestanddelen...  :(

4

ik lees op internet wel wat over slagroom op basis van rijstemelk verkrijgbaar bij refoshops misschien daar eens informeren?

5

Iemand ervaring met Alpro soya luchtig & creamy?

@ suusve, bedankt voor het meedenken maar dat is ook van soyatoo en dus blijkbaar niet meer op de NL markt. Ik zag het trouwens nog wel op een Duitse site maar importeren is erg duur...

6

alpro soya luchtig & creamy is heel goed op te kloppen, heb er vorige week een bavarois van gemaakt:  :9  :P

7

Mirka schreef:

alpro soya luchtig & creamy is heel goed op te kloppen, heb er vorige week een bavarois van gemaakt:  :9  :P

dat wil ik dan eens proberen voor mijn kleindochter. Deze heb ik in de winkel nog nooit gezien, staat het in de koeling of is het lang houdbaar en waar had jij het gekocht?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

in België vind je die gewoon in de supermarkt, in de koeling.

9

In NL schijnt ie alleen bij de jumbo te krijgen te zijn, helaas niet bij alle vestigingen... Alpro soya kunnen wel voor je opzoeken welke jumbo bij je in de buurt het verkopen.