Onderwerp: Yin yang bekleden
Voor mijn moeder wil ik graag een yin yang taart bakken. Het donkere deel, van choco biscuit wil ik helemaal bekleden met zwarte fondant, maar kun je wel een beetje fatsoenlijk zwart krijgen als je zo veel in 1 keer moet kleuren of kan ik beter voor gekleurd kopen? En moet die afgesmeerd worden met choco bc om de ondergrond vast iets donkerder te maken of zal de witte bc niet doorschijnen?
En dan moet het lichtte deel van yin yang natuurlijk wit, maar tot dus ver is het me nog niet gelukt om dat niet doorschijnend te krijgen. Je kunt bij mij altijd delen van de biscuit erdoor zien. Is dat een kwestie van dikker afsmeren met bc of de fondant dikker uitrollen? Is er een alternatief voor bc die minder machtig is? Ik smeer taart altijd zo dun mogelijk af, zolang ie maar strak is en fondant rol ik ook altijd zo dun mogelijk uit. Ik vind het niet lekker als er zo veel zoete meuk op de taart zit namelijk .
Kun je ganache maken van witte chocolade? Want dan zou ik in plaats van fondant ook pure en wite ganache kunnen gebruiken. Welliswaar niet helemaal zwart wit, maar wel erg lekker .