1

Onderwerp: Gebruik jem fantasy butterflies

Hoi hoi,
Gisteren heb ik, als voorproefje op mijn verjaardag, de JEM fantasy buttflies binnen gekregen.
deze wilde ik dus al een jaar hebben hahaha.
Hebben jullie tips over hoe ik deze het beste kan gebruiken, dus niet als impressie, maar echt uitgesneden.
Ik kom er nml niet uit, gebruik ook tylose, maar doe toch iets fout.
Ik krijg nml de vlinder er niet meer uit.....

Wie kan me helpen?

Groetjes Sandra

I may not be perfect, but i'm always me

2

Re: Gebruik jem fantasy butterflies

Je kan hierbij het beste gumpaste gebruiken of idd veel tylose.
Ga je fondant dun uitrollen, laat de bovenkant even drogen en leg dan de fondant op je vlinder. Dus vlinder in je hand, op de kop en dan de fondant erop. Ga er nu voorzichtig met de roller over en evt. nog even met je vingers langs de buitenkant.
Als je nu een scherpe naald of je neadle tool gebruikt dan wip je hem er zo uit.
Bij mij altijd succes verzekerd!

Succes!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Inderdaad zoals Joyce beschrijft. Ik zou aanraden, om het matje van Jem aan te schaffen: is een wit vierkante foam matje met gaten erin, speciaal voor alle Jem-uitstekers. Werkt erg gemakkelijk: uitsteker op zijn kop erin, gumpaste uitrollen en erop leggen en dan met roller erover heen, met neadle tool de stukjes eruit halen voor het open effect en dan de vlinder zelf eruit halen. Tussen gevouwen karton laten drogen.

Groet, Jolanda

4

Dank jullie wel.
Ik ga het op deze manier uit proberen.
Nou heb ik ook twee soorten fondant, waaronder 1 die niet echt hard wordt.
Deze kan ik dus beter niet gebruiken.
Beter de andere en veel tylose er door en dan dus eerst even laten drogen!
Dat deed ik dus niet, weer lekker veel geduld hahaha
Echt super fijne uitleg, ik ga het zeker proberen zo.
Want ik vind ze zoooooooo mooi hahaha.

:D

5

Ik heb nu ook satin ice gumpaste, maar zelfs met dat lukt het me niet met de butterflies. Heb het een tijdje laten drogen, maar blijft zacht. :s  Hoe kan ik dit oplossen?? Ook tylose door de gumpaste doen?? :think: Of zou dat ook niet helpen met dit warme weer?

6

Of evt. je vlinders even in een bakje met maizena leggen. Maizena laat de fondant sneller drogen! Succes.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

7 Laatst bewerkt door Annette52 (20-08-2012 18:57)

En niet te vergeten je vlinder mal even insmeren met crisco.
Niet teveel tylose in je fondant doen dan scheurt het en het droogt op met scheurtjes erin.Beter een mengsel met half fondant van bv bakels of funcakes en helft flowerpaste.
Ook kun je de mal even in de vriezer doen ongeveer 10 minuten en dan er voorzichtig uithalen en laten drogen.
Succes met alle info.

En het drogen duurt wel een nachtje.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

8

Dank jullie wel.

Was er nog niet aan toe gekomen om het opnieuw te proberen, maar met alle tips wil ik dit toch heeeeeeel snel gaan doen nu hahahaha.
Groetjes

9

Daar ben ik blij mee!!! :D  Bedankt!! :)