Onderwerp: Hoe beschuit-met-muisjes-taart vullen??

Ik mag eindelijk een beschuit-met-muisjes-taart maken.... die vind ik zo leuk!

Het gaat om zo'n taart...
http://www.taartbezorgers.nl/images/taartbezorgen/geboortetaart-meisje.jpg

Maar hoe ga ik die nou vullen zonder dat de rand kapot gaat?
Dacht zelf aan een cirkel snijden uit de biscuit, zodat de rand heel blijft. En die cirkel dan vullen en terugplaatsen in de buitenste ring.
Maar... die binnenkant komt dan natuurlijk wat omhoog door de vulling, of kan ik er gewoon een laag biscuit tussenuit nemen zodat de hoogte gelijk blijft?

Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan ga pakken?
Wil het liefst geen marsepein of fondant om de rand, maar gewoon biscuit laten zodat het echt op een beschuit lijkt.

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

2

Re: Hoe beschuit-met-muisjes-taart vullen??

Kun je hem niet gewoon van lekkere cake maken en dan niet vullen? Misschien met anijssmaak, past goed bij de muisjes.... :9

:think:  :think:

Anders zou ik denk ik inderdaad proberen voorzichtig een rand af te snijden en weg te leggen en dan vullen met hele dunne laagjes tot de gevulde taart weer net zo hoog is als de bewaarde rand en dan rest van de biscuit voor iets anders gebruiken...

Wel een leuke uitdaging  :Y

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Misschien een lage biscuit bakken, dan lijkt het ook meer een beschuit. Dan botercreme er bovenop zodat de muisjes blijven plakken? Dat smaakt denk ik ook wel.

4

Ik zou denk ik ook gewoon cake nemen. Een lekkere bijzondere cake, bijv amandel wondercake, of stroopwafelcake. of met stukjes appel, rozijnen o.i.d. En dan afsmeren met een dikke laag botercreme (met smaakje) en daarop de muisjes.

5

of de beschuit/biscuit na het vullen afsmeren met melkchocolade ganache?

6 Laatst bewerkt door renata2 (22-08-2012 07:49)

ik kwam nog een taart tegen die is bekleed met marsepein. zo zou je het ook kunnen doen. en je kunt ook een cake (eventueel met iets erdoor) gebruiken ipv biscuit, die hoef je niet te vullen. laat je het resultaat nog zien (en hoe je het uiteindelijk gedaan hebt)?

http://www.bon-appetaart.nl/images/Taart_BeschuitMetMuisjesGROOT.jpg

7

Ik mag er binnenkort ook eentje maken, maar wat is lekker bij muisjes ?
Ik zat zelf te denken aan BBR en vanille botercreme,
wat zou nog meer lekker zijn, anijs is zo'n aparte smaak.....

8

Gobje schreef:

Ik mag er binnenkort ook eentje maken, maar wat is lekker bij muisjes ?
Ik zat zelf te denken aan BBR en vanille botercreme,
wat zou nog meer lekker zijn, anijs is zo'n aparte smaak.....

ganache is er erg lekker bij :)
Ik heb taart gemaakt met lange vingers aan de buitenkant. Gevuld en afgesmeerd met ganache en bovenop afgesmeert met bc en daar de muisjes op gedaan