1

Onderwerp: Ze was er stil van...

Een tijdje geleden ben ik gevraagd om deze taart te maken. Nina werd 5 en ze hield van My little pony, K3 en prinsessen. Toen ik een aantal ideeën had gezien hier op het forum heb ik besloten voor My little pony te gaan.

Het is de eerste keer dat ik de reliëfmat gebruikt heb en de eerste keer de pearl mold. Boetseren vind ik erg lastig. Maar kinderen leggen al snel een verband als ze een paard met een regenboog zien... Binnenkort ga ik een boetseerworkshop volgen, daar heb ik veel zin in.

Het was dit weekend erg warm. Ondanks dat de regenboog al een paar dagen lag te drogen begon hij snel te smelten en begon hij te breken. De spaghetti had ik aan de rechterkant iets te lang gelaten. Omdat hij begon te smelten heb ik snel een foto gemaakt en hebben we hem er later los opgelegd.

Nina vond hem gelukkig erg mooi! En lekker! Normaal kletst ze aan een stuk door, maar hier was ze echt even stil van. Kinderen zijn altijd zo dankbaar! :thumb:  Alle tips zijn welkom, hoe zorgen jullie er bijvoorbeeld voor dat je de dust gelijkmatig over de taart 'kwast'? Of is dat met dit warme weer gewoon wat lastiger omdat het direct blijft kleven?

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/c100.0.403.403/p403x403/523145_399836226748591_649302463_n.jpg
(voor het archief heb ik in onderstaande foto's even gefotoshopt  :lol: )
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/c0.0.403.403/p403x403/539368_399507176781496_437319851_n.jpg

Life takes you to unexpected places, love brings you home

Re: Ze was er stil van...

Schattig hoor!

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

3

mooi hoor en met dit weer is het inderdaad een ramp

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

4

Hij is heel leuk! Misschien een tip: spaghetti kun je afbreken  ;) Maar ik snap dat als hij eenmaal zit, je hem liever niet meer eruit wilt halen.
Ik heb vorige week ook een bestelling gemaakt met een regenboog. Dit heb ik gedaan door in de middelste kleur ijzerdraad te doen (waarmee je hem in rietjes in de taart kan steken), en de rest van de kleuren ertegenaan geplakt met eetbare lijm. Toen hij helemaal klaar was, heb ik alle naden nog helemaal ingesmeerd met eetbare lijm en toen laten drogen. De volgende dag de andere kant nog gedaan en hij was zo stevig als een huis! Misschien heb je er wat aan voor een volgende keer.

5

Bedankt voor de complimenten!

plientje schreef:

Misschien een tip: spaghetti kun je afbreken  ;) Maar ik snap dat als hij eenmaal zit, je hem liever niet meer eruit wilt halen.

Haha  :thumb: , hij begon bij het rechtop zetten al te smelten. Ik heb dus maar gauw een foto gemaakt! Vervolgens heb ik de spaghetti inderdaad afgebroken en de regenboog er los opgelegd.
Doen je de spaghetti wel altijd zo lang mogelijk? Naar mijn idee staat hij dat het stevigst (alleen had ik de taart nu dus iets te hoog ingeschat...   O-)

plientje schreef:

Misschien heb je er wat aan voor een volgende keer.

Hier heb ik zeker wat aan bedankt!

6

Ik vind hem erg mooi geworden. :thumb:

Wat heb je gebruikt voor het paardje, gewoon fondant of iets anders?

En ja de warmte :cool: , ik woon in spanje en probeer maar eens fondant over een taart te doen bij 35 graden en een hoge luchtvochtigheid.  :nooo
Echt een ramp. In de zomer laat ik meestal 's nachts ramen en deuren openstaan en staan dan om een uur of half 7 op om de fondant te doen en niet te veel kneden.
En als je het in de koelkast legt gaat het na de tijd zo zweten. :o

Ben benieuwd naar je volgende project.

7

Bedankt voor je leuke reactie!

ieoor schreef:

Wat heb je gebruikt voor het paardje, gewoon fondant of iets anders?

Het is inderdaad gewoon fondant met wat tylose erdoor.

In Spanje wonen heeft blijkbaar ook nadelen  ;) Als ik mag kiezen ga ik weer aan de slag met wat koeler weer, maar jullie hebben wat vaker dit soort temperaturen... :thumb:

Pfff inderdaad, ik hou echt mega veel van warmte!!! Maar 1 taart die in elkaar zakt en dat ik overal scheuren in me fondant heb is genoeg...

Dus voorlopig maar even niet aan de taart..

9

ieoor schreef:

In Spanje wonen heeft blijkbaar ook nadelen  ;) Als ik mag kiezen ga ik weer aan de slag met wat koeler weer, maar jullie hebben wat vaker dit soort temperaturen... :thumb:

Ik ga vandaag ook Tylose halen, ik geloof dat je het hier CMC noemen of zoiets. Ben bezig met een Fanboy en Chum Chum taart en de figuurtjes worden maar niet stevig.

Ja ik mag natuurlijk niet klagen, maar op dit moment is het 28 graden en dat is gewoon heerlijk, maar de voorspelling is dat het vandaag 36 graden wordt en in de praktijk is het dan meestal nog een graad of 5 warmer (in de schaduw) in de zon is het dan echt bakken.

Misschien moet ikdat maar eens proberen een taart bakken in de zon, dat spaart weer energie.

10

ieoor schreef:

Ben bezig met een Fanboy en Chum Chum taart en de figuurtjes worden maar niet stevig.

Ow wow, ik heb even gegoogled, maar dan maak je het jezelf ook niet makkelijk! Maar met tylose zou het in principe stevig moeten worden.

Succes! Ook met de hitte en laat even weten als het gelukt is om een taart op zonneenergie te bakken!  :lol: