Onderwerp: Hellup....hoe maak ik een bloemenval?
Na lange tijd weer even goed actief bezig met taartjes maken, maar nou heb ik een verzoek gekregen om een bruidstaart te maken voor over een paar weken.
De stress begint natuurlijk weer omhoog te schieten want dit word dan wel de eerste keer.
Het moet een drie laags taart worden, vierkant met een...."bloemenval"
Nou heeft zij zelf een foto laten zien wat ze graag zou willen maar hier zijn de bloemen met draad aan elkaar vast gezet, een soort slinger van bloemen (heeeeel mooi) en dan bevestigd aan de taart. Zelf noemde ze het een "garland"
Nou heb ik overal gelezen dat je de "florist wire" die gebruikt word niet zo in de taart mag steken en hiervoor worden de nodige middelen gebruikt.
Maar wie kan mij helpen met hoe ik dat dan ga doen als het een "slinger" van bloemen moet worden? Van boven, de topper, tot beneden? Ik heb een filmpje gezien waarbij ze folie om de draden wikkelen en dat dan in de taart duwen maar is dit wel veilig?
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en dat iemand mij de nodige tips en adviezen zou kunnen geven hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Alvast bedankt voor het lezen.
Groetjesssss
ps: Mocht ik niet in de goede rubriek staan met mijn vraag....hoor ik het graag.