1

Onderwerp: het gevecht met het lettertype van lego

Hallo allemaal,

Ik moet van de week een Lego taart afleveren, en hierop moet de naam van de jarige job komen te staan in het Lego lettertype. Op zich geen probleem dacht ik, ware het niet dat ik de buitenkant van de letters wel in kleur krijg, maar ze niet gekleurd krijg in het binnenste deel

Weet iemand van jullie hoe ik dit moet doen? Heb Word, Paint en Publisher geprobeerd, maar lukt niet

gr Saskia

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: het gevecht met het lettertype van lego

:think: begrijp het niet helemaal :o

Met puzzelen kun je toch elke kleur maken die je wilt.....of wil je een print maken?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

ja, ik wil eigenlijk een printje maken, het moet er net zo uit zien als in het Lego logo , maar als dat niet lukt wordt het inderdaad puzzelen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Moet het exact hetzelfde lettertype zijn? Ik heb het nl. ook eerst geprobeerd met een een font van een lettertype-site, maar vond het echt niet mooi. Ik heb toen gewoon de kleine uitsteekletters gebruikt en deze op wat zwart geplakt. Toen beetje vloeiend weggesneden en afgemaakt met een geel randje. Mijn ervaring is dat als je zorgt dat het zwart en geel redelijk overeenkomt met het logo dat je lettertype niet zo heel erg uitmaakt. Voor foto's zie hier:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=202554

5

Wat heb je en wat heb je precies geprobeerd? Heb je een plaatje? Of letters?

Life takes you to unexpected places, love brings you home

6

ik heb het lettertype, maar krijg de letters niet gekleurd in de binnekant, wel gekleurde omlijning

ik vind de optie van sneezie ook wel ok eigenlijk, thanks!

7 Laatst bewerkt door ireen123 (21-08-2012 11:58)

Het schijnt dat er een lego lettertype bestaat dat gratis te downloaden is
legothick heet deze, google maar eens
Pas op met alle reclame die meekomt ( gratis is nu eenmaal niet geheel gratis) ;)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

8

Dat tpe heb ik ook inderdaad, maar de letters zijn aan de binnenkant niet te kleuren, ik heb ze inmiddels gewoon gepuzzeld zoals ik ze wilde hebben en dat is ook goed gegaan

9

Misschien dan nog een kleine tip voor een volgende keer: het gratis programma Paint.NET werkt met alle lettertypen. Vervolgens wordt de tekst gezien als plaatje, en kun je het binnenste in elke kleur maken die je wilt. Dit plaatje is dan weer te printen!