1

Onderwerp: Helllllup! Regenboogtaart lukt niet..........

Ik ben druk bezig met een regenboogtaart, maar ik heb al 3 lagen weg moeten goien.
Ik snap er niks meer van.

Ik heb een bakblik van 22,5 deze vet ik in en laat de biscuit (van funcakes) 200 gram..... 15 min in de oven op 160 graden bakken.
Ik krijg het er dan niet uit.
Moet ik veel langer bakken?

Wie helpt mij zsm

Mvg Danielle

2

Re: Helllllup! Regenboogtaart lukt niet..........

Hoi Danielle,

Gebruik je bakspray? Dat werkt altijd ideaal.
En ik bekleed de randen altijd met bakpapier...dan plakt die echt noooooit vast.

Succes! Ik hoop dat het lukt.

3

Ja ik gebruik bakspray... het wil nog steeds niet.
De bovenkant blijft vochtig.... Pfff jammer had me er zo op verheugd de visite te verrassen.
Maar denk niet dat het wat word.

4

Ik heb je titel iets meer inhoud gegeven..........alleen Helllllup! is wel erg weinig  ;)

5

Als de bovenkant vochtig blijft, moet je het even wat langer laten bakken.

6

15 minuten is misschien inderdaad wel wat te weinig..

Heb de regenboog taart laatst ook gebakken en had idd 20 min nodig per laag

8

Wat zijn de hoeveelheden wat jullie er per laag in doen, gisteren moet ik zeggen dat er laat nog 1 laag gelukt is maar ik ben nog niet tevreden.
Ik heb 200 gram per laag.
Ik zit ook te denken of ik het water er uit moet laten omdat de kleurstof ook vocht is.

Alle tips zijn welkom!

Hoop dat het me nog gaat lukken

9

Het gaat niet om de hoeveelheid per laag...  Hier kun je verschillend doen. Hangt er vanaf hoe dik je jouw laag wil hebben.
Je hoeft ook niet perse minder water erin te doen (zou je wel eventueel kunnen proberen)  Maar... het gaat echt vooral omdat je hem langer bakt in de oven.

10

Ik heb 1 x een regenboog taart gemaakt als ik alle lagen bij elkaar op telde dan had ik veel meer mix nodig dan dat ik hem in 1x zou hebben gebakken.

En ze moeten behoorlijk lang in de oven ja in verhouding

Liefs, Zanoni

11

Ik heb ook een keer een regenboog taart gebakken, maar niet met biscuit mix. Ik heb het wilton recept voor yellow cake gebruikt. Het volledige recept en dan had ik hem geloof ik in 6 kleuren verdeeld... en die iets van 20 min in de oven... ging perfect!

Let them eat cake!

12

Bedankt voor jullie hulp
Uiteindelijk na heel veel zweetdruppels is het me aardig geukt!
Niet helemaal tevreden maar misschien wel bij een volgende keer
Ik ga eens even kijken of het me lukt fotos te plaatsen

13

Ik heb toevallig vandaag een regenboogtaart gebakken.

Heb funcakemix gebruikt en de inhoud van 25cm vorm gepakt.
geloof 330 gram mix 5 eieren en 33 ml water. deze gemixt kwam ik totaal van 570 gram beslag uit alles bij elkaar en geklopt. Deze door vijf verdeeld heb vijf lagen paars, blauw, groen, geel en rood. Dan heb ik de icing kleuren van wilton gebruikt klein theelepeltje is voldoende. Iedere kleur gemengd in een bakje. En allemaal appart gebakken.
De ronde vorm van 17,5cm en iedere laag op 175 graden gebakken en dan 12 min.
Zo'n regenboog taart wordt ook al snel hoog. Ik zal je even een link doorgeven van een blog welke kleur je precies moet pakken voor de juiste kleuren.. misschien heb je er wat aan!
http://meredith-countitalljoy.blogspot. … -cake.html