1

Onderwerp: Meningen/inspiratie gezocht

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, maar ik lees al wel een tijdje mee. Nu ik taarten maken nóg leuker begin te vinden dan eerst en mijn verjaardag nadert, heb ik besloten toch maar een account aan te maken. Ik heb al een paar leuke ideeën voor de taarten die ik wil gaan maken, maar ik heb er ook een paar vragen over.

Zo wil ik graag een soort appeltaart maken in een bol vormpje of in een tulbandvorm met o.a. gebakken appeltjes als vulling en dan bekleden met rolfondant zodat het echt op een appel lijkt (rupsje erbij enzo :P). Ik vraag me alleen af wat ik het beste kan gebruiken voor de cake: biscuit met wat kaneel erdoor o.i.d. of stroopwafelcake. Heb die laatste nog nooit gemaakt of geproefd, dus ik ben benieuwd of jullie denken of dat een goed idee is.

Mijn tweede dilemma is mijn veganistische zusje. Ik vind het altijd zo sneu als iedereen kan smullen van een mooie taart en zij het moet doen met een veganistische koek of een schaaltje chips. Ik wil dus ook graag iets leuks voor haar maken, maar het moet ook weer niet teveel zijn. Ik heb al eens cakepops voor haar gemaakt uit een zelfgemaakte veganistische chocoladecake en dat vond ze helemaal geweldig, maar het is ook wel heel veel werk voor 1 persoon, al helemaal als je ook nog andere taarten gaat maken. Mijn vraag is dus: weet iemand van jullie nog iets veganistisch wat vrij snel te maken is maar wat je wel heel leuk kunt versieren? Ik zat zelf te denken aan de kant en klare (veganistische) oranjekoek uit de supermarkt (daar bolletjes van draaien en dan met pure chocolade o.i.d.), maar geen idee of dat lekker is.

Zo, een heel verhaal. Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie meningen en ideeën! :D

Groetjes, Tamkla

2

Re: Meningen/inspiratie gezocht

Je zou bijvoorbeeld een dichte veganistische appeltaart kunnen bakken, die dan omdraaien en dan bekleden met marsepein of fondant. Als je via de zoekfunctie naar appeltaart bekleden zoekt, kom je een aantal voorbeelden tegen. Dan kunnen alle gasten inclusief je zusje van dezelfde taart eten.

3

Je zou bijvoorbeeld een dichte veganistische appeltaart kunnen bakken, die dan omdraaien en dan bekleden met marsepein of fondant. Als je via de zoekfunctie naar appeltaart bekleden zoekt, kom je een aantal voorbeelden tegen. Dan kunnen alle gasten inclusief je zusje van dezelfde taart eten.

4

Als je googled op Lissette in luilekkerland dan kom je allerlei leuke veganistische baksels tegen die je gewoon aan alle gasten kan geven, want ze zijn heerlijk!

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

je kan ook vegetarische cupcakes maken en die vullen en versieren.
je hebt een aantal recepten
http://www.cupcakesenmuffins.nl/inhouds … =4#char_56
je zou eens op deze site moeten kijken hier staan heel veel en lekkere recepten

6

Bedankt iedereen voor de tips! Ik had nog nooit van Lisette in luilekkerland gehoord, maar het klinkt heel goed inderdaad, dus wellicht leuk om dat boek te bestellen! Cupcakes is inderdaad wel leuk en makkelijk: het ziet er feestelijk uit en andere gasten kunnen er ook van mee-eten. Ik zal er nog eens goed over nadenken!