1

Onderwerp: Soezen in de vriezer

Voor volgende week moet ik i.p.v. taart, gebak maken, op zich heel leuk en ook wel weer een andere uitdaging, het moeten er in totaal 25 worden en dan per 5, dus 5 verschillende gebakjes.

Ik vind het heel leuk om te doen, maar zeker met dit warme weer komt er natuurlijk veel op het laatste moment aan dus alles wat ik kan voorbereiden wil ik alvast graag voorbereiden.

Nou komen er ook moorkoppen/bossche bollen bij, nu heb ik dankzij de zoekfunctie al het één en ander gevonden, en is mij duidelijk geworden dat ongevulde soezen heel goed kunnen worden ingevroren, alleen daarna moeten ze dan nog even in de oven, maar wat is even ???, en gaan ze dan bevroren in de oven of eerst laten ontdooien ??

Alvast bedankt en een ieder die nog meer tips, adviezen of ideeen heeft, alles is welkom  :)

Groetjes Samantha

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

2

Re: Soezen in de vriezer

je kan ze gewoon laten ontdooien hoor zou ze dan wel uit de plastic halen, je kan ze ook gevuld invriezen

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Soezenbeslag zou ik wel eerst een keertje mee oefenen.
Vooral grotere formaten (bosche bollen) willen wel eens mislukken als je er geen ervaring mee hebt
Hou er rekening mee dat soezenbeslag maken flink wat spierkracht kost, met dit weer.....pffffft

Als je ze ontdooit hebt en je vind ze niet knapperig genoeg dan hooguit een paar minuten in de oven op 150 graden zodat ze weer wat knapperiger zijn.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

Dank jullie wel voor jullie antwoorden.

JPS, gelukkig is het soezenbeslag voldoende geoefend  ;), het is niet zo zeer dat het maken van Bossche bollen of Moorkoppen me niet bekend is maar meer het invriezen en ontdooien daarvan.

Ze staan in ieder geval in de oven, en JPS eigenlijk heb je wel gelijk dit is eigenlijk geen weer om spieroefeningen te doen :nooo  :nooo

Groetjes Samantha

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream