Onderwerp: eerste ramptaart is een feit
Kreeg vorige maand de opdracht voor een bruilofttaart, het werd een stapel van 15 en 20 vierkant afsmeren met ganache en bekleden met marsepein, de 15 gevuld met chocomousse met stukjes milka chocola biscuit en banketbakkersroom en de 20 met aarbeienmousse met verse aardbeien, aangezien ik heel slim die avond ook een voetbalshirt moest afleveren kwam er ineens een tijddruk achter te staan, woensdag gebakken, donderdag tot 4 uur in de nacht bezig geweest met de stapel te vullen, bekleden en decoreren. Eerste keer met ganache afsmeren, wat een drama die vierkante taarten zeg
, was ik blij dat eindelijk met bc doorhad hoe ik het allemaal zo strak mogelijk krijg, dit is weer een heel ander verhaal! Maar goed, ik woensdag gaan bakken, niet goed opgelet met de cakerelease en dus niet goed geschud, alleen de olie in mijn pan gesmeerd en jawel hoor, boven op in het midden precies een stuk taart blijven plakken aan mijn bakvorm en een gat aan de bovenkant, heb uiteindelijk de biscuit wat was blijven plakken er maar weer op gedaan. Donderdag was het eigenlijk veel te warm voor marsepein maar goed... moest toch gebeuren, ik het briljante idee opgedaan om een frillrandje met een beetje (metaliek grijs) dust op een witte taart te plakken, dat heb ik geweten...
, nooit meer dus voor mij (iig voorlopig). Ik om 4 uur die nacht mijn bed in, taart in de koelkast in een doos, vrijdagochtend doos open en wat tref ik aan?? dit dus:
AARRGGHHHH
, bovenkant aan de doos geplakt, weer een gat, dit was 4 uur voordat ik 'm zou afleveren, gelukkig vastgeplakt deel weer los kunnen krijgen en weer in het gat kunnen leggen, toppers erop gedaan en met bloemetjes het lelijke gedeelte weggewerkt. Vond dat aardig gelukt, verder ben ik niet zo tevreden want veel te veel lelijke stukjes, geen strakke taart. Was mijn eerste keer met ganache afsmeren en heb ook ruzie met de hoeken gehad, anyway... volgende week op het schoolplein wel vragen wat ze er van vond (had hem aan de catering afgegeven namelijk). O ja... had nog de vullingen omgedraaid haha, echt alles ging fout naar mijn gevoel
. Dit is 'm helemaal "af"