1

Onderwerp: platte achterhoofden

Even een vraag over het boetseren van poppetjes, maar eigenlijk van toepassing op alles wat geboetseerd wordt:

Ik ben zelf eigenlijk nog maar net begonnen met boetseren en iedere keer loop ik tegen hetzelfde probleem op: de achterhoofdjes worden plat als ik mijn boetseersel wegleg. Nu kan ik dat de volgende dag soms nog wel rond maken, maar wanneer alle gezichtsdetails er al op zitten wil ik eigenlijk niet te veel meer aan de hoofdjes komen. Heeft iemand een tip? Prikken op satéprikkers durf ik eigenlijk niet zo goed aan.

2

Re: platte achterhoofden

De Anneliesjes. :Y
Dat zijn malletjes waar een hoofdje precies in past zodat je geen platte achterkantjes meer hebt. Je boetseersels in een hoopje maizena leggen werkt ook, alleen dan zit alles onder de maizena.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Maizena in een (plastic) zakje en daarop leggen? Ik verzin maar wat...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Ben het met Pooh eens, de Anneliesjes zijn echt perfect hiervoor en ze kosten niet veel. Kijk maar op haar website om ze te bestellen. Ideaal!

Tieneke

5

Pooh schreef:

De Anneliesjes. :Y
Dat zijn malletjes waar een hoofdje precies in past zodat je geen platte achterkantjes meer hebt.

Bedankt voor de tip! IK zal er eens naar kijken: weer wat geleerd!

6

...en zo lang je geen Anneliesje bemachtigd hebt...misschien wat isolatiemateriaal bij de één of andere bouwmarkt halen en dan bedoel ik van dat schuim met holletjes en verhogingen er in. Het is dus ook geluidsdempend. In die holletjes kun je ze neer leggen maar zoals al gezegd is een Anneliesje de beste oplossing omdat je die ook al tijdens het boetseren gebruikt.
Ze zijn er in twee maten.

7

Al veel tips gegeven, idd het anneliesje maar zolang hij mooi rond blijft tijdens het boetseren maar pas plat wordt tijdens het bewaren kun je hem ook op een grote spons leggen, stukje bakpapier eronder tegen het plakken en dan deukt ie ook niet in.

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

8

Ik heb gewoon van Bakels fondant met wat tylose een " holletje " geboetseerd en dit laten uitharden . Werkt prima , geen platte hoofden meer !

Carpe Diem !

9

monique63 schreef:

Ik heb gewoon van Bakels fondant met wat tylose een " holletje " geboetseerd en dit laten uitharden . Werkt prima , geen platte hoofden meer !

....dat is ook een goed idee!  ;)

10 Laatst bewerkt door monique63 (17-08-2012 07:30)

Voor de duidelijkheid : zo ligt ze dan dus een beetje "aan te drogen ".

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RO3KDZ8M-G.jpg

Carpe Diem !

11

mooi koppie! ;)

12

Bedankt allemaal voor jullie tips. Ik heb zoveel ideeën dat ik gewoon e.e.a. ga uitproberen. Isolatiemateriaal, sponsjes, holletje van fondant: ik voel mezelf gewoon stom dat ik er allemaal niet op heb kunnen komen. Lang leve het forum dan maar...
Einde 'platte hoofden-tijdperk' is dus in zicht.

13

Elise17 schreef:

ik voel mezelf gewoon stom dat ik er allemaal niet op heb kunnen komen. Lang leve het forum dan maar...

Niet stom voelen hoor ! Ik "taart" al ruim 5 jaar en dat holletje van fondant heb ik vorige week gemaakt..... :lol:

Carpe Diem !

14

monique63 schreef:
Elise17 schreef:

ik voel mezelf gewoon stom dat ik er allemaal niet op heb kunnen komen. Lang leve het forum dan maar...

Niet stom voelen hoor ! Ik "taart" al ruim 5 jaar en dat holletje van fondant heb ik vorige week gemaakt..... :lol:

Ha dank je wel! Ik merk gewoon soms dat m'n hoofd zo vol zit dat ik de simpelste ideeen over het hoofd zie.

15

En voor het gemak, druk een grote knikker in een bol fondant drogen en je hebt een hele mooie mal!
Kun je zelf verschillende maten van maken.Voor grote en kleine hoofden.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!