1

Onderwerp: how to een billentaart???

Ik ben nog maar pas bezig met taarten maken, en nu heb ik mijn buurvrouw beloofd om voor de verjaardag van de buurman een billentaart te maken....(zo kan ik lekker oefenen).
Nou kan ik nergens een duidelijke beschrijving vinden die mij
stap voor stap uitlegt hoe ik voor mij deze onmogelijke opdracht kan uitvoeren.....
Kan iemand mij helpen?

groetjes Sandy

2 Laatst bewerkt door dollelollypop (14-08-2012 08:45)

Re: how to een billentaart???

Sandy

Als je twee boltaartjes maakt van de blanda serveerschaaltjes van de ikea en je bakt je cake daarin.
Als ze klaar zijn dan snij ik een heel klein stukje van beide taartjes af en doe ze dan met de rechte zijden tegen elkaar aanleggen.
Dan vullen en bekleden en klaar is je taartje.
Ik had hem op een vierkante taart gezet omdat ik dat mooier vond.
Ik kan hier wel een voorbeeld neer gaan zetten maar ik vond de taart die ik moest maken niet zo heel netjes en was als grap bedoeld vandaar dat ik hem hier nooit geplaatst heb maar anders had ik je het voorbeeld even laten zien.

Het is bijna hetzelfde als de borstentaart maar ik snijd er dus altijd een stukje af aan de zijnkant zodat de ronde vormen beter tegen elkaar aanliggen anders worden het twee van die ronde bollen terwijl als je er een stukje afsnijd je ze mooi tegen elkaar kan leggen en het mooier wordt vind ik.

MIsschien heb je hier iets aan, het is een borstentaart maar het verschilt niet veel van de billentaart.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=83036

3

Ik heb je eeven gemeld. In deze rubriek kun je foto's plaatsen, maar je hebt wel al een duidelijk antwoord:)

4 Laatst bewerkt door phy (14-08-2012 09:03)

1keer is genoeg, was te ongeduldig.

5

Dank je wel voor je uitleg.

Het is voor mij ook als grap, en tevens kan ik dan weer oefenen.
Ik heb al wel eens een borstentaart gemaakt, maar wil dus nu zo'n billentaart waar je ook een stukje been en taille bij ziet...
Dat is dus denk ik idd op een vierkante taart 2 bolletjes plaatsen.
Ik ga nog verder speuren en ik hoop op nog meer tips..

groetjes Sandy

6 Laatst bewerkt door dollelollypop (14-08-2012 10:25)

Ik heb deze gemaakt maar die zou je dan ook andersom kunnen maken met de billen in plaats van de voorkant te laten zien en dan komen er geen borsten aan de bovenkant maar billen aan de onderkant.

Ik hoop dat je gaat vinden wat je zoekt. succes

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UJBSALG4-D.jpg

7

wauw.

die is echt gaaf.

Ik hoop ook dat ik wat meer kan vinden, want het is moeilijk om er aan te beginnen als je niet precies weet wat je moet doen.

8

De 18+-rubriek is een show-rubriek.............dus ik ga je vraag verplaatsen naar bakken&vullen.

Voor anderen: bij het plaatsen van foto's graag een link ipv de foto zelf  ;)

9 Laatst bewerkt door MamaSan (14-08-2012 16:28)

Volgens mij heb ik in de 18+ rubriek wel billentaarten voorbij zien komen...

Even de zoekfunctie loslaten: Billen en dan de 18+ rubriek aanvinken en dan zie je genoeg voorbeelden!

10

Ja, dat klopt dat daar veel mooie voorbeelden staan, maar niet hoe je ze precies maakt.

En dat wil ik graag weten.

Is het een vierkanten taart met 2 bollen erop, of is het een ronde taart???
Ik weet echt niet hoe ik moet beginnen.

Een vierkante taart en dan ietsje schuin naar beneden en boven afsnijden dan zet je de twee bollen een beetje aan de onderkant ( niet helemaal ), een klein sleufje in het midden aan de onderkant eruit halen zodat het lijkt of het twee benen zijn en dan bekleden.

Ik heb mijn allereerste taartje gevonden maar die is niet zo netjes en er zitten deuken in de billen omdat de ronde vorm niet helemaal rond was maar misschien kan je er nu uit komen.

Ik zal de foto sturen omdat ik die hier niet mag plaatsen volgens mij en hij staat niet meer in mijn fotoalbum.

Ik hoop dat je er zo uit komt want anders weet ik het ook niet meer haha, dan heb ik echt mijn best gedaan en zou ik niet weten hoe ik je nog zou kunnen helpen.

12 Laatst bewerkt door dollelollypop (16-08-2012 11:37)

Een vierkante taart en dan ietsje schuin naar beneden en boven afsnijden dan zet je de twee bollen een beetje aan de onderkant ( niet helemaal ), een klein sleufje in het midden aan de onderkant eruit halen zodat het lijkt of het twee benen zijn en dan bekleden.

Ik heb mijn tweede taartje gevonden maar die is niet zo netjes en er zitten deuken in de billen omdat de ronde vorm niet helemaal rond was maar misschien kan je er nu uit komen.

Zoals ik al zei het is een lelijk taartje maar het was mijn tweede in die tijd dus moest nog veel leren en hij was gelukkig voor mijn man.

http://www.mijnalbum.nl/Album=QWXVEBNW

http://www.mijnalbum.nl/Album=QWXVEBNW

Groetjes Marion

13

Als die van mij ook zo goed lukt, ben ik al blij.
Nu zal het toch wel lukken denk.
Nog 1 klein (stom) vraagje.
Hoe heb je die afdrukken in het broekje gedaan???
Gewoon wat stempelen of denk ik nu te simpel.

14 Laatst bewerkt door dollelollypop (17-08-2012 15:31)

Geen enkele vraag is stom hoor dus je hoeft je niet te verontschuldigen.

Dat is niet gestempeld maar dat is een impression mat hier in de shop te koop.
Als je je lap marsepein uitgerold hebt dan kan je de mat erop leggen en even een beetje aandrukken zodat het motief in de marsepein komt te zitten.
Wel de mat een beetje insmeren met crisco dan plakt het niet zo.
hieronder de link naar de mat hier op de website.

Wilton Fondant Impression Mat - Graceful Vines
[409-414]

Fijn dat ik je heb kunnen helpen en ik hoop dat het gaat lukken.

15

Op de site van de Mjam kun je een werkbeschrijving vinden van een billentaart met taille. Succes ermee.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.