1

Onderwerp: taart in t midden nog te nat.....

hallo allemaal...ik heb een brandende vraag! hoop dat er hier iemand is die me kan helpen!ik heb net een taart gebakken....heb m omgedraaid, en nu zie ik dat t midden niet goed gaar is, te nat.......hij heeft wel de normale baktijd gehad.(170 gr 35 min).het is een chocolade bisquit......en nu??? kan ik m er gewoon nog 10 min in zetten?graag jullie advies! alvast bedankt

2

Re: taart in t midden nog te nat.....

denk niet dat dat kan, maar weet het helaas ook niet zeker...

succes!

3

Denk niet dat je een biscuit die niet gaar is, weer terug in de oven kunt zetten. Hoe lang zat ertussen? Chocoladebiscuit heeft trouwens een langere baktijd dan normale biscuit...

4

nee, volgens mij gaat dat niet meer lukken.
Als de taart al helemaal afgekoeld is, gaat het veel te lang duren om de binnenkant nog te verwarmen en te garen. De buitenkant gaat dan hard en/of verbrand zijn.
Je kan mss proberen door de taart in aluminiumfolie te verpakken en zo de binnenkant te laten garen. Mss het proberen waard want anders moet je het toch weggooien, niet?

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Ik heb het laatst gehad. De sate prikker kwam er helemaal schoon uit, maar hij bleek toch nog niet gaar van binnen... Ik had hem toen al in 2-en gesneden. Kwam er tijdens het snijden achter dat het te zwaar ging ;-). Ik heb de 2 delen die in het midden nat waren allebei nog even in de oven gezet. Anders moest ie toch weg. Het resultaat was een gare cake met crispy, niet verbrande, randjes. Aangezien hij toch voor onszelf was heb ik hem gewoon gebruikt en hij smaakt echt nog behoorlijk lekker. Maar als ik voor een ander zou bakken zou ik het niet doen.

bedankt allemaal..heb ze idd zelf met de kids opgegeten..mijn 5e kapsel was goed!!! :s