1

Onderwerp: Americolor of Wilton Royal Blue.. maakt het uit??

Ik moet een blauwe Velvet taart maken en heb daarvoor een recept met Wilton Icing Color Royal Blue nodig.

Nu zie ik ergens anders Americolor Gel Royal Blue in een potje van 130gr staan dat maar 7.50 kost tov een potje van 2.40 van 28gr van Wilton..

Alleen vraag ik me af, is er verschil of maakt het niks uit? Ik heb geen ervaring met andere kleurstoffen dan Wilton.  Ik heb er een eetlepel van nodig dus das best wel wat :) Daarbij nog een druppel violet.

Ik hoop dat een ervaren bak(k)(st)er mij hier snel antwoord op kan geven. Alvast bedankt!

2

Re: Americolor of Wilton Royal Blue.. maakt het uit??

Lijkt me wel anders stond er toch gewoon "blauwe kleurstof" maar you'll never know untill you try

3

Ik onmiddels nog even zitten googlen en daarbij kom ik veel berichten tegen waarbij mensen overstappen van wilton naar americolors. Ik ga het proberen.

4

Ik zweer bij Sugar flair maar Wilton gebruik ik ook, ik ben geen fan van Americolors, omdat de kleur gauw vervaagd. Het is ook vloeibaarder en de sugar flair en de wilton zijn echt pasta's waardoor je maar heel weinig nodig hebt.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

5

De kleuren van Americolor zijn niet geschikt gemaakt voor de EU markt, vandaar dat ze ook niet overal te krijgen zijn. De kleurstoffen van Wilton zijn dat wel.

Een eetlepel Royal blue is wel veel, wel heeeel erg veel.. Ik zou toch wel iets zuiniger zijn..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Nog even een reactie op het blauw krijgen. Het donkerblauw bereik je door er rood door te doen :) dan heb je dus ook niet zo veel nodig.

7

Bommeltje schreef:

De kleuren van Americolor zijn niet geschikt gemaakt voor de EU markt,

Echt waar, Bommeltje?? Betekent dat dat je geen taarten of koekjes zou mogen verkopen die met Americolor gemaakt zijn?

( Sorry Off Topic. ON topic heb ik ook nog wel een opmerking: ik weet niet waar je het recept gevonden hebt, maar vergeet niet dat die nog wel eens gesponsord zijn; in dat geval staat er wel Wilton, maar maakt het voor het recept natuurlijk niks uit welk merk je gebruikt)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>