1

Onderwerp: Uitwisseling Wallonië... Help!

Hallo allemaal
Er werd me gevraagd of ik een taart wilde maken voor een meisje dat op uitwisseling vertrekt voor 6 maanden als verrassing. Eerst vertrok ze naar Spanje, dus dat was lekker makkelijk als inspiratie.
Plannen zijn echter gewijzigd, en nu vertrekt ze naar Wallonië... en heb ik totaal géén inspiratie wat ik op de taart moet zetten...
Iemand een idee?
Enne... de taart moet af tegen zondag... :-/

2

Re: Uitwisseling Wallonië... Help!

Waarom maak je niet een leuke koffertaart? Heeftmet reizen te maken .....Je kan er ook van marsepein de naam wallonie op kunnen zetten en dan 'hang" je dat als kofferlabel eraan?
Succes  :thumb: groetjes Anja

Taartdecoratie en workshops!

3

Nja, daar had ik ook al aan gedacht, maar ik heb geen rechthoekige bakvorm én ik ken het meisje helemaal niet... dus alleen maar een label met Wallonië vond ik dan wat kaal (als ik nu wist waar ze nog op reis was geweest, was het makkelijker)... zucht

4

Misschien iets met een haan proberen, een puzzelplaatje of geboetseerd ? Dat is toch het symbool van Wallonië. Je kan er nog een grappige toets aan geven door de haan met een koffertje af te beelden of zo. In elk geval, veel succes !

5

Nja, ik ga de haan zeker ergens gebruiken, maar om nu de hele taart daarrond te baseren, dat vond ik dan weer niet "meisjesachtig" genoeg...
Bovendien ben ik net te weten gekomen dat het meisje ook nog krullen heeft, en dat de moeder haar graag op de taart zou willen hebben... nu zie ik het echt niet meer zitten...

6

Misschien iets met Belgische bonbons?

Life takes you to unexpected places, love brings you home

7

Jeanine_ schreef:

Misschien iets met Belgische bonbons?

Hahaha... dat zou inderdaad wel leuk zijn, maar niet echt typisch Waals. Een kennis van me stelde ook al voor om een "salamitaart met Chimay-bier en Luikse siroop" te maken (allemaal streekproducten van Wallonië), maar dat was dus geen optie.

Ondertussen is de decoratie voor bovenop de taart zo goed als af. Het is een meisje geworden dat op haar buik ligt terwijl ze op de Belgische landkaart kijkt. Om haar heen liggen allemaal boeken verspreid (N/F woordenboek, Wallonië voor Dummies, ...) en een reiskoffertje, fototoestel, ... Vooraan op de taart komt "Bon voyage" (=goede reis)... Dat zou het dan moeten worden... Vandaag alles in elkaar zetten...

8

edegros schreef:

Het is een meisje geworden dat op haar buik ligt terwijl ze op de Belgische landkaart kijkt. Om haar heen liggen allemaal boeken verspreid (N/F woordenboek, Wallonië voor Dummies, ...) en een reiskoffertje, fototoestel, ... Vooraan op de taart komt "Bon voyage" (=goede reis)... Dat zou het dan moeten worden... Vandaag alles in elkaar zetten...

Wow, dat klinkt goed! Ben benieuwd naar het resultaat. Voor mij nog iets te veel details om aan te kunnen...

Life takes you to unexpected places, love brings you home