1

Onderwerp: FEEDBACK beatles verjaardagstaart

Mijn vader is onlangs 60 geworden en afgelopen zaterdag hadden we daar een feestje voor.
Omdat hij een groot Beatles fan is heb ik een taart gemaakt in dat thema, geinspireerd op een plaatje wat ik ooit op internet tegen was gekomen.

De onderste laag vanille biscuit gevuld met lemoncurd en mona citroen kwark taart
De middelste laag is chocolade biscuit met chocolade mousse en rood fruit en de bovenste laag is vanille biscuit met slagroom en aardbeienjam

Hij zakte wel een beetje in toen die eenmaal in elkaar stond, weet niet of dit door de warmte kwam of dat ik t gewoon niet goed had gedaan en kreeg mn fondant niet helemaal netjes, maar dessalnietemin was de jarige er toch blij mee :-D

feedback is welkom :-)

http://i1072.photobucket.com/albums/w367/tamaart/IMG_4195.jpg

Let them eat cake!

2

Re: FEEDBACK beatles verjaardagstaart

ja ik zie idd dat hij niet helemaal strak is, maar desondanks is het idee voor deze taart echt super! helemaal in stijl.
Ik zou er gewoon trots op zijn hoor, valt ook echt niet mee met dit weer om een taart perfect strak te krijgen. Erg leuk deze!

3

Gaaf!!

4

Ik vind het een geweldig leuke taart, heel tof idee!

Wat het inzakken betreft, waarmee heb je gestut?
En afgesmeerd met botercrème?
Met dit weer is botercrème sowieso niet heel stabiel en gaat fondant snel wat verschuiven. En fondant überhaupt strak krijgen met dit weer is al heel moeilijk.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Oeh, daar zou ik ook blij mee zijn!!  :D

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

6

Ach wat leuk, ik heb laatst ook een beatlestaart gemaakt, grappig hoe iedereen daar zoiets verschillends van kan maken.
Ik vind hem echt SUPER!!!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

Wow echt helemaal geweldig!! Je heb me op een idee gebracht voor mijn vaders verjaardag ;)

8

ja marie-popo ik heb idd afgesmeerd met botercreme... beter niet doen dus met dit weer? maar wat is dan een goed alternatief? Ganache?

ik had gestut met de houtendowels van wilton, maar vermoed dat ik beter die brede plastic dowels had kunnen gebruiken...

dank je wel voor de complimenten iedereen  :)

Let them eat cake!

9

tamaart schreef:

ja marie-popo ik heb idd afgesmeerd met botercreme... beter niet doen dus met dit weer? maar wat is dan een goed alternatief? Ganache?

ik had gestut met de houtendowels van wilton, maar vermoed dat ik beter die brede plastic dowels had kunnen gebruiken...

Ganache is volgens mij idd het betere alternatief. Maar ik gebruik dan ook altijd ganache dus mss ben ik wat bevooroordeeld ;) In elk geval smelt ganache niet gewoon bij kamertemperatuur, wat met BC wel het geval is, zeker als het wat warmer is.

Het stutten met de houten dowels moet normaal gezien voldoende zijn voor 3 lagen.

Het blijft een top-taart :D

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

10

:o

Marie-Popo schreef:
tamaart schreef:

Ganache is volgens mij idd het betere alternatief. Maar ik gebruik dan ook altijd ganache dus mss ben ik wat bevooroordeeld ;) In elk geval smelt ganache niet gewoon bij kamertemperatuur, wat met BC wel het geval is, zeker als het wat warmer is.

Het stutten met de houten dowels moet normaal gezien voldoende zijn voor 3 lagen.

Het blijft een top-taart :D

Thanks  :o

hmm dan ga ik ganache toch maar een keer uitproberen.. weet niet waarom maar jet lijkt me moeilijk, haha... gewoon maar een keer doen denk ik!

Let them eat cake!

11

Ganache is makkie! Gewoon doen! Ik ben meteen met ganache begonnen (nooit bc geprobeerd) en nooit problemen mee gehad. Heerlijk om mee te werken.

Ik vind je taart trouwens erg mooi! Leuk ontwerp!

12

Hele mooie taart, origineel en goed uitgewerkt! Hoe heb je de print langs het bovenste taartje gekregen? Leuk hoor!

Ik ben begonnen met botercrème en smeer sinds kort af met ganache en wil nooit meer anders! Laatst toch nog een taartje tussendoor met mokkabotercrème afgesmeerd (lekker voor de smaak), maar dat ging toch niet zo mooi strak als met ganache :/. Ganache is idd. een makkie en werkt, voor mij in ieder geval, veel prettiger! Succes!

13

MamaSan schreef:

Hele mooie taart, origineel en goed uitgewerkt! Hoe heb je de print langs het bovenste taartje gekregen? Leuk hoor!

Ik ben begonnen met botercrème en smeer sinds kort af met ganache en wil nooit meer anders! Laatst toch nog een taartje tussendoor met mokkabotercrème afgesmeerd (lekker voor de smaak), maar dat ging toch niet zo mooi strak als met ganache :/. Ganache is idd. een makkie en werkt, voor mij in ieder geval, veel prettiger! Succes!

dank je wel!

Ik heb de songtekst laten afdrukken op frostysheet. Toen op maat gesneden en met piping gel op de zijkant geplakt!

Ok... jammer dat ik op werk zit ( :shh: )want wil eigenlijk nu meteen de ganache gaan uitproberen!  :)

Let them eat cake!

14

Hahaha, ken dat gevoel, vooral als ik ideetjes/ontwerpen wil uitwerken!

15

Ik vind hem leuk hoor! Met deze warmte valt het allemaal niet mee!

happiness is a piece of cake!