1

Onderwerp: Taart vanavond bakken en morgen avond afmaken?

Hallo allemaal,

Ik moet voor zaterdagochtend een taart afmaken, kan ik deze vanavond al bakken en morgen avond vullen en bekleden? Moet morgen namelijk de hele dag werken. of moet ik deze dan ook al vanavond vullen en afsmeren en dan morgenavond verder afmaken? Hij wordt zaterdag aangesneden?
Is een drie laags taart of althans dat moet het gaan worden, heeft iemand nog tips om lekkere makkelijke vulling te gebruiken?
Alvast bedankt!
(langzaam in de stress hihi)
Liefs

2

Re: Taart vanavond bakken en morgen avond afmaken?

nee hoor dat kan prima. Ik zou hem dan nog wel een nachtje in de vries doen om het vers te houden en omdat hij daarna malser is en makkelijker te snijden. Met dit weer is hij met een uurtje of anderhalf alweer helemaal ontdooit.

Maar vanaaf vullen en afsmeren en dan wegzetten kan natuurlijk ook gewoon. Ik zou dat denk ik doen aangezien je vrijdagavond nog eeen aardig gevecht te leveren hebt met fondant en dit weer.....
Scheelt te wat tijd en gestress denk ik.

Ik hou met dit weer altijd erg van de frisse vruchtensmaken. Ben erg fan van patidess, vind framboos en aardbei friszuur echt heerlijk.
Lekker citroenbctje is ook niet weg met dit weer.

Mijn vriend is dinsdag jarig, wordt 30, maar hij wil gelukkig cuppies met mbc. iets minder gedoe met deze warmte.

3

Bedankt voor de snelle reactie!

Kan ik de taart dan niet goed inpakken en op een donkere plaats zetten?

4

dat kan prima hoor en ik zou hem gewoon in de koelkast zetten. doe ik altijd zo en gaat perfect. en je kan ook altijd nog je koelkast wat hoger zetten.

5

ik doe ze in de koelkast op de bovenste plank zodat ze niet Te koud worden omdat je dan weer luchtbellen krijgt met dit weer. Als ik ze langer wegzet zoals jij wil doen zet ik ze even in een kartonnen doos ivm vocht.

6

ow en geen plastic erom doen hoor!

7

Nee dat had ik al gelezen dat gaat zweten maar zou wel in bakpapier gaan...heeft nog iemand tips om de lagen taart uiteindelijk te vervoeren gewoon in 1 doos en dan open laten of??
Sorry voor de vele vragen hihi

8

waarom zou je een reeds afgesmeerde taart willen inpakken met iets????
Dan wordt hij toch minder strak ed... Ik snap het denk ik niet helemaal.

Ga je de drie lagen gestapeld vervoeren? Neem aan dat je zorgt voor een dik genoege cakedrum of mdf plaat? en lange douwels? Misschien allemaal overbodig dat ik het zeg, maar voor de zekerheid.
Dan zou je hem gewoon zo kunnen vervoeren, plat achterin de auto ( dus niet op de achterbank) met een laagje antislip eronder zodat hij blijft staan op zijn plek. Er is geen taartdoos waar hij in geheel in past. Ik pak ze soms in met kadofolie waar ik ook wat luchtgaten in hou aan de zijkant, maar dat is op zich niet echt nodig natuurlijk.