1 Laatst bewerkt door Sweetcake (17-08-2012 09:20)

Onderwerp: hulp aub: dure mold ... kan er niets mee

Hallo taartenbakkertjes

Ik heb mij een mold, eigenlijk een veiner, aangeschaft van FI

deze

http://

maar heb geen idee welke uitsteker ik hiervoor moet gebruiken.
Ik heb de blossom en de rozenuitsteker reeds geprobeerd, maar daarmee krijg ik geen mooi resultaat.

Weet iemand hoe je deze mold gebruikt?

Ik zou dolgelukkig zijn mocht ik deze mold ook echt kunnen gebruiken, want hij was eigenlijk niet goedkoop...

Alvast bedankt dames!

2

Re: hulp aub: dure mold ... kan er niets mee

Waar heb je de mold gekocht?
Ik zie hem niet in de webshop staan, maar weet wel dat veel webshops een beschrijving bij hun producten hebben staan.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

mischien kun je ergens een klein bloemstekertje vinden.
het lijkt haast alsof ze bedoeld zijn voor bloemetjes met de mexican hat techniek.

4

Bedankt voor jullie reacties meiden.
Jammer genoeg staat er niets op de site waar ik het aangekocht heb. Ook staat er geen extra info op de site van FI zelf.

5

kun je het niet vragen bij de winkel, waar je het hebt aangeschaft. Ik ken deze mold ook helemaal niet, dus ik kan je helaas niet helpen.
Wel zonde, als je hem niet kunt gebruiken  :s

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Is die grote Mal niet hol aan de andere kant?
Dan zou je 'm kunnen vullen en de bijpassende er in duwen zodat je de nerven erin krijgt. Dan omkeren en voorzichtig ombuigen tot hij er uit valt en voila daar is je bloem. Zelf een leuk bloemhart maken en erop leggen.
Of heb ik nu heel simpel gedacht? :s

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

7

De foto is van de site waar je hem gekocht hebt, dus ook een link, wat helaas niet mag.

Graag een andere foto plaatsen..................

8

Oh Karin09 zo ver heb ik niet gedacht, sorry, ik heb foto verwijderd.

de grote mold is niet hol. De randen zijn ook niet scherp genoeg om zelf een vorm uit te steken. Ik heb dus echt een uitsteker nodig om deze bloem te kunnen maken.

Ik ga het voorlopig met een mesje doen, met het risico dat ik de mold beschadig, want het is een flexibele siliconen mold.

Moch iemand ooit tegenkomen hoe je dit gebruikt, dan hoor ik het heel graag. Er zijn verschillende veiners van FI , ik neem aan dat de werkwijze bij allemaal hetzelfde is.

Wie weet heeft iemand ook zo'n veiner ...

PS Karine09: ik zoek een andere foto. Mag het van de site van FI in Engeland? Dat is ook een commerciele site natuurlijk...

Dank jullie wel voor het meedenken!