1

Onderwerp: Wie kan mij helpen? Zelf geboorte dingen maken.

Hoi Allemaal,

Ik weet niet waar ik moet staan met deze vraag dus als hij niet goed staat verplaats hem gerust.
Ik ben 34 weken zwanger en wil heel graag zelf geboorte tafel maken.
Een geboorte taart, romperkoekjes met royal icing, suikerbaby's, oreokoekjes met candymelds en chocolade figuren/ chocolade flikken met muisjes.
Nu is dus mijn vraag wie heeft dit ook gedaan en hoe hebben jullie dit voorbereid hoelang kan ik iets bewaren en hoe.
Wat was jullie planning heb mijzelf al ingelezen zoals taarten invriezen enz maar koekjes invriezen kan ik niet vinden en waarmee vullen jullie die babymold ik vind sugerpaste niet echt super lekker smaken wil eigenlijk iets wat meer op suiker lijkt wat je echt kan knabbelen zeg maar.
Ik hoop zo dat er meiden zijn die ook van te voren hebben gebakken voor de grote dag wil het namelijk niet uitbesteden.

Bedankt alvast allemaal!

Groetjes, brenda

2 Laatst bewerkt door dollelollypop (15-08-2012 14:21)

Re: Wie kan mij helpen? Zelf geboorte dingen maken.

Hallo Brenda

Dit gaat wel niet over de baksels maar is zeker erg leuk om erbij te maken.

Kijk hier maar eens daar zit een babyboy en girl shower bij.
Het is erg makkelijk, je klikt op het plaatje wat je wilt scrol naar beneden en dan zie je op een rijtje onder elkaar de printjes staan.
Je klikt op de print die je wilt en dan krijg je het op de originele grootte te zien en kun je het uitprinten.
Ik hoop dat ik je geholpen heb.
Er staan ook vele andere bij.

http://catchmyparty.com/printables

3

Koekjes met icing kan je nu al maken. In de koektrommel houden ze het weken vol. Mits je ze goed verstopt.

De babymold kan je ook met chocolade vullen, al wordt dat wel minder snel hard, lastig als je er meerdere wilt maken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

De babymold zou je ook met marsepein kunnen vullen, dat is ook puur goed te eten (wordt in de sinterklaastijd erg veel gedaan immers ;) ).

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

Bedankt voor de reacties! Ja had ook al aan marsepein en chocolade gedacht maar wil juist iets om te knabbelen hebben. Had vorig jaar bij de geboorte van mijn eerste meisje suikerbaby's gekocht bij banketbakker maar die waren zo duur maak ze liever zelf haha.
Wat handig dat ik de koekjes nu al kan maken was bang dat ze zacht/muf zouden worden. Idd wel goed verstoppen anders zijn ze op voordat het zover is :P
Dollelollypop bedankt voor de link hartstikke leuk! :D

Graag gedaan  ;)

7

Hallo Brenda,

Spannend, dat het bijna zover is! Je verwacht in die eerste dagen heel veel visite als ik het zo lees? Wij hebben de eerste paar dagen alleen directe familie (broers, zus, (schoon)ouders) op visite gehad. Met een dag of drie ook allerlei vrienden en andere familie. Ik had van te voren ook bedacht om van alles te bakken en te maken. Toen ik een week over de uitgerekende darum heen ging, vond ik het wel prima! Dan maar gewoon beschuit met muisjes. Ik had niet helemaal verwacht dat ik drie dagen na de bevalling alweer zo fit zou zijn dat ik aan het bakken kon... Was gelukkig wel zo! Heb het mezelf wel makkelijk gemaakt. Had voor alles kant en klare mixen in huis en heb op het moment zelf gekeken wat ik zelf kon maken of waarvoor ik een pakje open trok! Super oplossing! Veel succes!!!

8

Nou eigenlijk verwacht ik niet zoveel visite :o
Maar ben gewoon laaiend enthousiast haha zoals gewoonlijk..
Bij mijn dochter had ik alleen een beetje familie eerste dagen en later pas een paar vrienden maar het leek mij gewoon leuk om zo'n tafel een keer te maken.
Had bij mijn dochter wel 100 kaarten verstuurd hoor maar er kwamen maar 35 over 3 weken heen...
Dus ja waar doe je het dan idd voor waarschijnlijk puur voor mijzelf hihi heb er namelijk zin in en al veel molds en dingen in huis gehaald.