1 Laatst bewerkt door Jet1975 (14-08-2012 20:28)

Onderwerp: Vraag over printables voor desserttafels/desserttables

Ik ben bezig met voorbereiden van een desserttafel. Nu heb ik zelf mijn printables ontworpen (leuk om te doen trouwens), uitgeprint en uitgeknipt. Gisteren getest met cupcakes. Ben best tevreden met het resultaat, alleen wanneer ik de cupcakes in de wrapper schuif wordt het papier vettig (botercreme) en dit ziet er niet zo mooi uit. Kun je soort vetvrijpapier kopen (dat je wel kunt printen) om dit te voorkomen? Alvast bedankt voor jullie tips.

Hier een foto:
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/574600_319344958161867_1161171338_n.jpg

2

Re: Vraag over printables voor desserttafels/desserttables

Jeetje, wat leuk gemaakt!
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag.
Maar wel heb ik de vraag hoe je die printables zelf kan maken?!

3

Heel leuk!

4

Als er iemand is die je daar mee kan helpen, dan is het zeker 'gewoon marieke', die is expert ter zake.

Je kunt haar terugvinden hier op het forum of via http://gewoonmarieke.com

5

wil je geen how to maken, hoe wij dit ook zelf kunnen doen???

dat ziet er mooi uit!

dit is volgens mij niet de juiste rubriek voor je vraag, dus ik meld je even, dan word je vanzelf verplaatst.

I never met a calorie I didn't like....

7

Heel erg mooi,
dat zou ik ook wel willen weten hoe je dat gedaan hebt  :Y

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Prachtig! Mooi geheel. :Y

Vetvrij printpapier ken ik ook niet, maar misschien moet je de toef ik slanker maken of de wrapper kleiner.

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

9 Laatst bewerkt door dollelollypop (15-08-2012 14:26)

carla89 schreef:

Jeetje, wat leuk gemaakt!
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag.
Maar wel heb ik de vraag hoe je die printables zelf kan maken?!

Ik heb een leuke site maar heb dat even in een apart rubriekje gezet hier onder ergens.

10

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Toef kleiner kan ik natuurlijk proberen, zag er alleen nu zo mooi uit ;) .
Ga eens proberen of ik wit bakpapier aan de achterzijde van de wrapper kan plakken met dubbelzijdige tape...

11

Ik kom er niet echt achter of je nu de cupcakes wil showen (ik vind ze trouwens erg mooi!) of dat je een vraag stelt over printables. Zullen we het eerste doen? :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

je hebt leuke plaatjes uitgeprint maar als je het leuk vind dan heb ik hier een site voor je die er nog heel veel meer heeft om voor alle feestdagen een dessert table te maken.

Voor ieder die dat leuk vind want ik zie dat velen willen weten hoe je dit gemaakt hebt

Het werkt erg makkelijk, je klikt op het item dat je wilt, scrol naar beneden tot je het rijtje onder elkaar ziet van de printjes, erop klikken en je krijgt de printjes in originele afbeeldingen zodat je ze meteen uit kan printen.

http://catchmyparty.com/printables

13

Hoi Hoi,

Ik zag mijn naam voorbij komen en ja dan moet ik natuurlijk wel even reageren.

Ik heb idd een aantal tips ten opzichte van de wrappers. Ik heb sowieso altijd dik printerpapier dat ik gebruik voor mijn printables. Ik print het vaak of zelf uit of bij een copyshop en daar kies ik ook voor dikker papier.

Zorg dat de cupcake goed stevig in de wrapper staat. Dus dat die niet te los erin zit. Zet ze dan op de schaal of plateau waar je ze op wil hebben staan en doe dan pas je toeven erop spuiten. Op deze manier komt het papier niet in aanraking met de toef.

Let wel op dat je cupcake stevig in zit. Anders kan de cupcake nog steeds schuiven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

14 Laatst bewerkt door dollelollypop (15-08-2012 18:00)

Ik maak dat soort dingen altijd van fotopapier van de action.
Niet duur en toch heel goed en het is nog erg mooi ook.
Dat papier is ook steviger dan gewoon papier en toch makkelijk te bewerken.

15

dollelollypop schreef:

Zou ook kunnen alleen kan je dit niet bij alle soorten printables doen. Ik heb nml al een aantal soorten foto-papier (ook van de action) uitgeprobeerd en bij bijvoorbeeld cupcake-wrappers of popcorndoosjes (zitten ook bij mijn printablepakketten) geven deze af. En het ligt niet aan de printer. Heb nml 2 printers en bij beide is dit gebeurt.

Door de vettigheid geven ze af en wordt de print vervaagd. Daarom kies ik voor dikker printpapier. Is ook met foto's maken handiger want fotopapier heeft vaak een glansje en dan weerkaatsen de flits (ook aan den lijve ondervonden)

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

16

Bedankt voor je tips, daar heb ik zeker wat aan!

marieke84 schreef:

Ik heb idd een aantal tips ten opzichte van de wrappers. Ik heb sowieso altijd dik printerpapier dat ik gebruik voor mijn printables. Ik print het vaak of zelf uit of bij een copyshop en daar kies ik ook voor dikker papier.

Ok bedankt ik ga dikker karton gebruiken

Zorg dat de cupcake goed stevig in de wrapper staat. Dus dat die niet te los erin zit. Zet ze dan op de schaal of plateau waar je ze op wil hebben staan en doe dan pas je toeven erop spuiten. Op deze manier komt het papier niet in aanraking met de toef.

Ga ik proberen, ik was bang dat de toef er dan niet meer mooi op komt. ;)

17

@Jet1975 kun je misschien wel vertellen in welk programma jij dit hebt gemaakt, vindt het namelijk leuk dat je er eigen tekst in kunt zetten. Dit kan vaak niet in free printables..

18

moniqueZ schreef:

@Jet1975 kun je misschien wel vertellen in welk programma jij dit hebt gemaakt, vindt het namelijk leuk dat je er eigen tekst in kunt zetten. Dit kan vaak niet in free printables..

Heb dit in Adobe Photoshop Elements gemaakt. Deze link helpt je vast een eindje op weg:
http://www.youtube.com/watch?v=s19ZafuZ … re=related

19 Laatst bewerkt door dollelollypop (15-08-2012 19:20)

marieke84 schreef:
dollelollypop schreef:

Zou ook kunnen alleen kan je dit niet bij alle soorten printables doen. Ik heb nml al een aantal soorten foto-papier (ook van de action) uitgeprobeerd en bij bijvoorbeeld cupcake-wrappers of popcorndoosjes (zitten ook bij mijn printablepakketten) geven deze af. En het ligt niet aan de printer. Heb nml 2 printers en bij beide is dit gebeurt.

Door de vettigheid geven ze af en wordt de print vervaagd. Daarom kies ik voor dikker printpapier. Is ook met foto's maken handiger want fotopapier heeft vaak een glansje en dan weerkaatsen de flits (ook aan den lijve ondervonden)

Groetjes Marieke

Hallo Marieke

Ik moet je zeggen dat ik er eigenlijk nooit last van heb.
Wel een keer gehad maar toen heb ik mijn instelling veranderd ( daar schijnt het aan te liggen vertelde het office centre mij ooit ).
Dat heeft met de drogingstijd te maken en daarna geen last meer van gehad.
Ik maak ook altijd voor de kinderen traktatie's met geprinte items en het gaat eigenlijk altijd goed.

Je hebt gelijk met hoe je de foto maakt want inderdaad weerkaatst het met de flits.

20

dollelollypop schreef:

je hebt leuke plaatjes uitgeprint maar als je het leuk vind dan heb ik hier een site voor je die er nog heel veel meer heeft om voor alle feestdagen een dessert table te maken.

Voor ieder die dat leuk vind want ik zie dat velen willen weten hoe je dit gemaakt hebt

Het werkt erg makkelijk, je klikt op het item dat je wilt, scrol naar beneden tot je het rijtje onder elkaar ziet van de printjes, erop klikken en je krijgt de printjes in originele afbeeldingen zodat je ze meteen uit kan printen.

Ik krijg ze niet gedownload!

Groetjes Erna

Erna schreef:
dollelollypop schreef:

Ik krijg ze niet gedownload!

Dat begrijp ik niet want ik heb het net nog even geprobeerd en hij download het gewoon.
Klik je wel op de link download als je op het plaatje van je wensen hebt geklikt?

22

Inmiddels ontdekt hoe, gewoon iets verder naar beneden scrollen (blont)
Thanks!

Groetjes Erna