1

Onderwerp: Mijn eerste taart alleen gemaakt totaal mislukt

Ik heb de lat voor mezelf wel erg hoog gelegd! De eerste taart die ik alleen maakte gelijk gekozen voor een stapel taart. De taart was voor de 50ste verjaardag van mijn moeder. Ik heb hem afgesmeerd met de verkeerde creme waardoor het marsepijn helemaal zacht is geworden. Gelukkig was hij nog wel te eten en was hij lekker. Hij ziet er alleen niet uit  :P Toch ben ik nog redelijk trots op de roosjes :P Voor een eerste keer zijn ze nog best goed gelukt toch! O-)  :P  Ik ben er wel achter dat ik veel liever werk met fondant dan met marsepijn.
Tips en feedback erg welkom!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8HU3D4SW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RMO3UEA3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WCMQLE8Z.jpg

2

Re: Mijn eerste taart alleen gemaakt totaal mislukt

Ow wat jammer van de smeltende marsepein.
Smeer de volgende keer maar af met 1:1 botercreme...dan gaat dat zeker niet meer fout!

Gelukkig smaakte die wel nog goed...daar gaat het natuurlijk ook om hè.
De roosjes zien er prima uit, ik zou de volgende keer wat meer blaadjes per roosjes maken.

Succes met de volgende taart!

3

Hahaha  :lol: gelukkig zeg je het zelf al  ;)
It's the taste that counts!
Een taart kan er nog zo mooi uitzien, als ie niet smaakt....
Veel oefenen, oefenen, oefenen, dan kom je er wel.
En van je fouten leer je!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

4

Gelukkig was hij wel erg lekker, en het bekleden zal een stuk beter gaan met 1:1 botercreme en na enige oefening.......... :)

5

Inderdaad erg jammer van de verkeerde creme, maar ik vind hem alsnog heel erg mooi hoor! Stukken beter dan mijn eerste taart, en die had wel de juiste creme!

Je kan trouwens ook proberen af te smeren met ganache. Ik vind het persoonlijker prettiger (en lekkerder!) dan botercreme...

6

Ik vind hem wel mooi hoor! Vooral voor een eerste taart. Ik zou er blij mee zijn als ik hem kreeg.

7

Gelukkig was mijn moeder er ook blij mee! Maar ja volgens mij is dat moeder eigen. Die zijn blij met alles wat ze van hun kind krijgen:P

Wat is ganache?

8

Voor een eerste taart helemaal niet zo slecht hoor.. toch wel 3 lagen hoog!

Maar hoezo verkeerde creme? Welke botercreme is dan niet goed?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

ik had creme gemaakt van banketbakkersroom maar was zacht en waterig

10

inderdaad veel oefenen dan komt het helemaal goed!!
Misschien inderdaad de lat iets lager leggen, dat is geen schand :) Ik heb het ook gewoon rustig aan moeten doen en elke keer bij je volgende taart weer iets nieuws proberen, dan komt het helemaal goed.
En inderdaad je roosjes zien er heel goed uit, en probeer de volgende keer aan je onderkant van je taarten geen vouwtjes temaken, dan is inderdaad veel oefenen en even de tijd ervoor nemen :D
maar stoer dat je je taart wel gepost hebt :thumb: dat is power!!

gr kaat

11

Beginneling schreef:

ik had creme gemaakt van banketbakkersroom maar was zacht en waterig

Leuk taartje geworden hoor en stoer dat je meteen met een stapel begint. Maar afsmeren met banketbakkersroom kan idd. niet. Daar zit te veel vocht in waardoor je bekleding smelt...

12

mijn allereerste taart had ik ook met banketbakkersroom afgesmeerd, dus ik ken het helemaal, smaakte toen ook goed...

Verder complimenten over dezze stapeltaart

Bedankt voor het kijken en opbouwende reacties zijn altijd welkom.
www.facebook.com/TaartenvanMarga