1

Onderwerp: Mijn eerste Bumba, hoe los ik dit op...

Hieronder mijn allereerste Bumba die ik heb geboetseerd. Het is nog een beetje kleien voor kinderen  :P maar goed, oefening baart kunst zeggen we dan maar.

http://i842.photobucket.com/albums/zz345/mommy_to_be_1985/IMG_3385-1.jpg

Nu zitten op de achterkant van de 'jurk' een aantal rimpels... Wat kan ik achter bumba zetten op dat te verbloemen??! Bumba komt op de taart. Dit wordt de eerste keer dat ik zo'n taart maak dus ik heb echt even geen idee....

2 Laatst bewerkt door LilT84 (14-08-2012 00:25)

Re: Mijn eerste Bumba, hoe los ik dit op...

word het toevallig een stapeltaart? dan kan je bumba namelijk op de eerste taart maar voor de tweede zetten dan is de achterkant niet te zien :rolleyes:  of als je de tent erbij maakt bumba voor de tent laten staan

3

Ja, het wordt een stapeltaart.... Maar ik weet nog niet of hij daar kan staan. Bumba is wellicht te groot  :( Het is ook mijn eerste stapeltaart. Wel voor een eigen verjaardag dus als het niet lukt kunnen we altijd nog even naar de bakker sprinten  ;) Maar bedankt voor de tip. Ik heb al een eventuele oplossing mocht dat niet lukken!

4

Een grote ronde bal erachter leggen. (sterren en ballen zijn altijd goed bij Bumba)
Is hij al helemaal uitgehard? Anders kan je met een een beetje crisco vaak ook nog een hoop glad wrijven.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5

Goed idee Lilar! Bedankt!

Inmiddels is ie al uitgehard. Ik had het nog geprobeerd met crisco maar het lukte me niet. Ik laat het ook zo. Hij is voor mijn zoontje en hij vond de bumba helemaal geweldig. Resultaat volgt...

6

Zelf zou ik Bumba wat ronder maken. Meer zijn lijf als een kegel. Op de foto lijkt Bumba nogal plat, zeg maar. Dan heb je ook een goede basis om zijn hoofd op te zetten  ;)
Hoe groot is deze Bumba eigenlijk?

7

Esther86, dat was de bedoeling ook... Maar goed eerste keer he...;-)

7cm ofzo? Kan ook 10 zijn. Ik durf het niet te zeggen... En ik ben te lui om naar de keuken te lopen haha

8

Je maakt trouwens prachtige taarten zeg... Ik heb even gespiekt :Y Hier dus een beginnertje. Pas 1 taart met fondant gemaakt.

9

Dankjewel voor je compliment!
Denk dat mijn Bumba's ook rond de 7 cm zijn.

10

Ik vind het er heel leuk uit zien!! :thumb: Ik heb hier een link voor je om Bumba te maken zonder rimpels. ;) http://www.deleukstetaarten.nl/howto/25/Boetseer+Bumba/

11

als hij al uitgehard is, kun je misschien met een mesje wat glad snijden, door een voorzichtig schilfers af te schaven...

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!