1

Onderwerp: Merique botercreme

Ja dat dacht ik te maken. Helaas.. bijna 2 uur verder en met de topics van dit forum ben ik ook niet verder gekomen.

Had eiwitpoeder gekocht, maar het enige wat ik nu heb is water met een schuimlaagje erboven op.  De mixer staat nog aan, maar dit gaat hem niet worden.  Alleen ik weet nog steeds niet wat er nu niet goed ging. In één van de topics stond zoveel water per zoveel gram eiwit. Maar het is dus nu een soep.  Ik denk dat het daar aan ligt. Maar hoe krijg je anders de suiker gesmolten wanneer je met eiwitpoeder werkt?

Ga dus zo het recept nog maar een keer maken maar dan met rauwe eiwitten.

2

Re: Merique botercreme

Dan is er waarschijnlijk ergens vet bij gekomen. Als je kom bv niet brandschoon is wordt eiwit al niet meer stijf. En dat maakt dan niet uit of je poeder of vers eiwit gebruikt.

En voor de zekerheid: wat voor eiwitpoeder heb je?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Eiwitpoeder heb ik gewoon bij taartenshop gekocht.. maar staat verder geen merk op. 

Ik heb het later met rauwe eiwit gedaan en nu is het gewoon goed gegaan. Was de eerste keer, maar is echt heerlijk.

4

Met mbc is het ook niet nodig om met poeder te werken als het om het gevaar van bacteriën gaat.
Bij mbc verhit je het eiwit voldoende als je tenminste de methode met thermometer gebruikt.
Dat poeder heb ik pas ook gekocht maar dan om een klein beetje bij het eiwit van de macarons te mengen.

Ik gebruik altijd echt eiwit, de dooiers meng ik met suiker en vries ik per 4 in voor recepten waar je alleen de dooiers nodig hebt

Wel erg lekker he mbc, zeker als je er opgelost espresso poeder doorheen mixt. Betere mocca krijg je niet

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

5

Zelf doe ik altijd:

15 gr eiwitpoeder
90 ml water

200g gram (fijne) kristalsuiker.

Ik meng de suiker met de eiwitpoeder, daarna het water erbij. Goed mixen en au bain marie verwarmen tot de suiker is gesmolten. Blijven roeren. Als de suiker gesmolten is dan in de mixer en op de hoogste stand tot je pieken kan maken.

Je kan ook eerst het eiwitpoeder oplossen, maar op die manier bleef ik klontjes houden en die heb ik nu niet meer.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

Had nog eiwitpoeder wat richting de datum ging, dus dacht dat dit wel een goed doel was   :/

Lilar, die hoeveelheid had ik ook  (alleen dan een veel grotere hoeveelheid) maar het bleef echt een soep.

7

Heb je het eiwit met de suiker eerst verwarmd? Als de suiker dan is opgelost dan is het een beetje melk achtig. Daarna ga je pas de 10 minuten mixen.

8

ja, gedaan maar na 15 minuten mixen was het gewoon een melkachtig met een schuimlaag

9

Dan had je hem toch even aan moeten laten staan. Ik heb het ook wel eens met de warme dagen dat het gewoon een stuk langer nodig heeft of "koel"te draaien.