1 Laatst bewerkt door mvisserdebordes (01-08-2012 19:36)

Onderwerp: MDF onderbord en taartdozen

Beste mede-baksters en creatievelingen,

Sinds kort ben ik ook besmet met het bak-virus, en krijg ik steeds meer opdrachten. Nu lees ik hier op het forum veel berichten over mdf onderborden en taartdozen.

Nu is mijn vraag of er verschil is bij welke bouwmarkt je een mdf plaat koopt, welke dikte jullie gebruiken, in welke afmetingen jullie deze laten zagen, en hoe groot de plaat is die jullie gebruiken?

Waar kopen jullie de taartdozen in, is dat bij Paardekooper, Makro, Hanos, Sligro of ergens anders? Welke maat gebruiken jullie over het algemeen, bijvoorbeeld ook in combinatie met het mdf onderbord?

Mijzelf lijkt het niet handig om de taart in te pakken met folie, ivm het plakken aan de zijkant. Hoe is jullie ervaring daarmee?

Heel wat vragen, maar ik ben benieuwd of jullie me ermee kunnen helpen.

2

Re: MDF onderbord en taartdozen

Ik heb zelf taartdozen van paardekooper en ik heb de maat 30x30.
Ik bak meestal taarten van 26 cm dus dan heb je wat ruimte en ook een kleinere taart kan daar wel in, zo hoef ik niet verschillende maten te kopen. En ik heb de dozen zelf gehaald bij paardekooper in Breda dat scheelt ook nog een hoop kosten. Ik gebruik zelf geen onderborden maar gewoon taartkartons en die zijn ook super goedkoop bij paardekooper maar die gaan dan wel per 250 dacht ik, maar ja dan kan je wel vooruit en hoef je niet op 1 karton meer of minder te kijken.
Stel dat je bij paardekooper dozen zou kopen moet je er wel op letten dat ze verschillende hoogtes hebben. Ik had zelf de verkeerde gekocht, ik had ze graag wat hoger gehad. Ik had er in de winkel niet op gelet dat er verschil in was en zag dat pas bij thuiskomst  :s  :s

3

Ik heb de mdf plaatjes bij de gamma laten zagen.

Wil je advieseren om ze 29x29 en 24x24 te laten zagen (en eventueel dus elke keer 1 cm kleiner als een taartdoos). Zo kunnen de mdf borden nog in een doos staan en kun je ook eventueel 1 kant van een doos gebruiken, dus óf de bovenkant óf de onderkant.
Verder kun je de taart, inclusief doos, dan in de folie doen.

Succes

Ik laat me plaatjes bij de gamma zagen met pasje is dit gratis en dan doe ik het altijd als er korting bonnen in de folder zitten. en maat 30*30.37*37 en ik gebruik nooit een taartdoos.

5

Ik werk bij een bouwmarkt en 9 van de 10 keer vragen bouwmarkten niks voor zaagkosten (alleen als je heel veel platen laat zagen wordt er soms iets gerekent) dus als ik jou was zou ik gewoon naar de dichtsbijzijnde bouwmarkt gaan.

6

Geven jullie die mdf plaatjes dan weg, of vragen jullie die weer terug?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7 Laatst bewerkt door taartjesdroom (01-08-2012 18:21)

Als je een gammapasje aanvraagt hoef je geen zaagkosten te betalen!

Ik doe altij 25x25 en 28 cm taartdoos
En 30x30 en 32 cm taartdoos

Voor grotere maten gebruik ik sowieso cakedrums en ik heb altijd een aantal grote dozen op voorraad.

Dozen koop ik bij paardekoper en de mdf-plaatjes vraag ik nooit terug.
Ik bekijk wel per taart of zo'n plaatje mooi staat of dat een bekleed onderboard mooier is.

8

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Dankjulliewel voor alle berichtjes. Ik ga vanmiddag maar eens naar de bouwmarkt.

Waar kopen jullie je taartdozen?

10

Ik gebruik gewoon stevig karton i.p.v. mdf plaatjes. (Genoeg dozen hier op het werk!) Gewoon 2 of meer lagen op elkaar, even netjes inpakken, folie erom en klaar is het onderbord. Dus geen extra kosten voor een mdf plaat.  :rolleyes:
Verder pak ik gewoon in met celofaan. Als je zorgt dat het onderbord aan alle kanten minimaal 2cm breder is dan de taart (bij 1 laag dan hè) raakt het folie de taart niet. Overigens, als je zorgt dat de taart niet meer zweet als je hem inpakt is het geen probleem als het folie de zijkant van de taart raakt. Er gebeurt niets mee hoor.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

Mijn man zaagt de plankjes op 29,7 cm. Zo past ie perfect in de taartdoos van 30 cm en verschuift hij niet!
De taartdozen heb ik altijd bij de bakker hier in de buurt gekocht, en toen hij er laatst mee stopte mocht ik alle overige taartdozen overkopen! Ik heb dus nog een hele voorraad!
Ik vraag de plankjes terug aan de klant; mijn man hoeft dan niet steeds te zagen en het is wat milieubewuster!! Ik doe er kadopapier en cellofaan om heen dus er gebeurt niks vies met het plankje. Ook is dit een leuk moment om te horen hoe de taart in de smaak is gevallen.
Ik maak de taart dus op het plankje, schuif m als ie klaar is in de taartdoos en pak hem dan in het cellofaan in. Door de doos komt de taart niet tegen het cellofaan.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/c67.0.403.403/p403x403/380587_484304891583662_1325631876_n.jpg

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

12

waar halen jullie dat celefaan/folie ?
en als jullie hem op een plankje zetten bekleed met folie gebruiken jullie dan nog een taartkarton ?

alvast bedankt

13

rozebril schreef:

en als jullie hem op een plankje zetten bekleed met folie gebruiken jullie dan nog een taartkarton ?

alvast bedankt

Dat cellofaan/folie haal ik gewoon bij de action.

Help mijn vrouw heeft een hobby

En de taartdozen?

15

mvisserdebordes schreef:

En de taartdozen?

Bij paardekooper, in barendrecht mag je daar als je het vooraf even vraagt gewoon spullen halen zonder dat je een eigen bedrijf heb. Misschien doen meerdere paardekoopers dat.

Help mijn vrouw heeft een hobby

16

Blokker, Kruidvat en Zeeman verkopen ook de doorzichtige folie!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

17

vonn schreef:
rozebril schreef:

alvast bedankt

Dat cellofaan/folie haal ik gewoon bij de action.

dankje wel