1 Laatst bewerkt door Knabbgek (13-08-2012 12:54)

Onderwerp: Ouderwets vullen

Aangezien ik net pas samenwoon sinds december leef ik nog in de middel eeuwen want ik heb geen mixer.
Wie weet lekkere makkelijke vullingen die alleen met een garde
ook goed te maken zijn?
Ik gebruik nu banketbakkersroom als vulling.
Groetjes, Christel

2

Re: Ouderwets vullen

de saroma zakjes voor pudding ! heel lekker ! je kan ook slagroom gebruiken ipv melk, dan wordt het veel steviger!

3

Dankjewel! Klinkt lekker  :)

4

je kunt ook op de ouderwetse (ambachtelijke) manier banketbakkersroom maken maar dan met verschillende 'vloeistoffen'.
Zo kun je vruchtensap (vers gepureerd van bijv frambozen uit de diepvries) en dit gebruiken ipv melk.
Dus met maizena en een ei dooier en beetje suiker.

Kun je ook andere dingen in mee laten smelten zoals chocolade en caramel. ook lekker is het toevoegen van de siroopjes die je in de koffie kunt doen!

Enthousiaste groet, Maxime

5 Laatst bewerkt door snetje27 (13-08-2012 20:45)

Of mona toetjes... heb je zelfs geen garde voor nodig  ;)

6

De makkelijke chocolademousse. Is slagroom met chocolade.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

7

Ik dacht ook gelijk aan de MOna pudding, erg lekker en super gemakkelijk.

8

aardbeien/frambozenmousse ed is in principe ook prima te doen, alleen je moet wel goede armspieren hebben :think: het kloppen van de slagroom duurt wat langer, maar verder.....  :9  :9

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Ideeen genoeg hierboven voor vullingen, maar je zult toch ook een cake of biscuit moeten maken. Geen leuke opdracht zonder mixer.

Is er waar je woont geen kringloopwinkel, kun je misschien voor weinig eentje kopen en anders sparen tot je 10 euro hebt en naar de Hema.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

10

mamski schreef:

Is er waar je woont geen kringloopwinkel, kun je misschien voor weinig eentje kopen en anders sparen tot je 10 euro hebt en naar de Hema.

Die van de Hema heb ik ook de eerste twee jaar gebruikt. Prima ding. Veel mee gebakken en hij doet het nog steeds.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

11

Het eerste wat ik dacht was ook, hoe maak je dan cake/biscuit? ;)  Ik heb ook de mixer van de hema gehad, goed ding hoor!

12

tine83 schreef:

Het eerste wat ik dacht was ook, hoe maak je dan cake/biscuit? ;)  Ik heb ook de mixer van de hema gehad, goed ding hoor!

Cake kan je prima zonder mixer maken. Infeite hoef je dat zelfs helemaal niet te mixen, gewoon mengen tot alle ingrediënten zijn opgenomen.
Voor biscuit gebruik je best een mixer als je geen lamme arm wil hebben ;)

En wat de vullingen betreft:
banketbakkersroom, pudding, lemon curd (of met andere vruchten), chocomousse (de echte versie), tiramisu, dulche de leche, ...
Er zijn echt heel veel vullingen waar ik mijn mixer (hand- of staande mixer) niet voor uit de kast haal!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

13

Ohh die Mona toetjes zijn lekker!
Maar vul je die gewoon met een lepel?
Blijft dat niet plakken?

14

Knabbgek schreef:

Ohh die Mona toetjes zijn lekker!
Maar vul je die gewoon met een lepel?
Blijft dat niet plakken?

Ja ik gewoon met een lepel, gebruik dan meestal de kwarktaart pudding citroen en die plakt niet, mousse volgens mij ook niet echt, succes!