1

Onderwerp: advies bruidstaart 88 personen

Ik mag een bruidstaart maken voor 88 personen. Ik heb echter niet zo veel ervaring met grote taarten. Ik heb een keer twee taarten voor totaal 100 personen gemaakt. Toen was er één hele taart over! Dat kan natuurlijk aan de grote van de stukken liggen of het aantal personen wat uiteindelijk niet wilde....
Ik moet deze taart ook nog bezorgen (50 km).(dat vind ik met een stapeltaart nog best spannend)

Zelf zit ik te denken aan een stapel van 15, 20, 25 en 30 cm. Met een extra taart van 25 cm. Of een stapel van 15, 20 en 25 cm. Met twee extra taarten. (Het bruidspaar vindt 'alles prima'.)
Wie geeft advies? Dank!

2

Re: advies bruidstaart 88 personen

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

Misschien kan deze link je helpen  :D

Bedankt!
Ik heb niet alle maten die genoemd worden. (wel rond 15, 20, 25, 30) Omdat er de vorige keer zoveel over was ben ik wat 'onzeker' :rolleyes: .

Wat is jullie ervaring met een taart van 30cm? Ik had begrepen dat je daar 24 tot28 stukken uit kan halen. In deze link wordt 22 stukken genoemd.....

5

viaDaniëlle schreef:

Wat is jullie ervaring met een taart van 30cm? Ik had begrepen dat je daar 24 tot28 stukken uit kan halen. In deze link wordt 22 stukken genoemd.....

Ik haal er ongeveer 24 uit. Zelf vind ik dat je van een taart van 30 doorsnee moeilijk is om te snijden, komen nogal dunne plakken uit voor 24 personen. Dus met 28 plakken hou je volgens mij niks over. :nooo Of ik moet iets verkeerd doen....... :think:

Pandora schreef:
viaDaniëlle schreef:

Ik haal er ongeveer 24 uit. Zelf vind ik dat je van een taart van 30 doorsnee moeilijk is om te snijden, komen nogal dunne plakken uit voor 24 personen. Dus met 28 plakken hou je volgens mij niks over. :nooo Of ik moet iets verkeerd doen....... :think:

Ik weet wel dat bij de grotere taarten een rondje in het midden uitgesneden wordt. Via de FAQ kom je bij dit mooie schema; http://www.takesmakescakes.nl/snijschem … chema.html

7

viaDaniëlle schreef:
Pandora schreef:
viaDaniëlle schreef:

Lijkt me wel makkelijk zo'n schema, maar tegelijkertijd ook zo onhandig. Wel jammer dar er geen 3D op staat..... :rolleyes:

Ik weet wel dat bij de grotere taarten een rondje in het midden uitgesneden wordt. Via de FAQ kom je bij dit mooie schema; http://www.takesmakescakes.nl/snijschem … chema.html