Onderwerp: Wow, ik ben fan...
Ja, ik ben fan geworden deze week.. van het fantastische spul genaamd: Ganache... Ik heb het gelijk groots aangepakt en het toegepast op 2 bruidstaarten...
De taarten
Bij de eerste taart moet ik een, nogal gênant, verhaal vertellen.. Ik ging deze taart op vrijdag afleveren aan een super mooie locatie in Bergschenhoek... Dus de kok loopt met me mee vanaf de auto en ik stap (via de keuken) de locatie binnen. Terwijl ik binnen loop zie ik aan mijn rechterhand 2 dames bezig aan een trouwtaart. We lachen even naar elkaar...
Ik zet de taart neer en de manager wordt gehaald.. Terwijl ik een handtekening, voor ontvangst, wil halen wordt er gevraagd door de kok; " En die andere bruidstaart dan, die hiernaast staat". Dus de manager zegt; andere taart?
Ik kreeg spontaan hartkloppingen en vroeg gelijk: "Ik heb hier de taart voor bruidspaar Ilona en Raynor, zit ik op de juiste locatie"?
Gelukkig knikte ze ja..
Dus de manager liep naar het andere taartkoppel toe en vroeg voor wie zij kwamen.. zelfde bruidspaar?! 2 taarten dus..
Manager bellen naar ceremoniemeester om te vragen wat de bedoeling was en of dat klopte. Nee, dat klopte niet.. er was 1 taart.
Dus de manager heeft de ceremoniemeester gevraagd welke taart er dan mocht blijven... het antwoord was de taart van Mevrouw Baktaart (mijn taart dus)
De dames moesten de taart dus weer meenemen. Het sneu-e was dat zij de taart namens hun bazin moest bezorgen en de bazin was op vakantie. Zij hadden door gekregen dat ze op die dag die offerte moesten maken en afleveren. Ik vrees dat deze dame de opdracht dus uiteindelijk niet definitief heeft gekregen en ook geen betaling heeft gehad.
Toch voelde ook ik mij een beetje opgelaten want je ziet daar iemand zijn bloed-zweet- en tranenwerk staan.. (meiden, ik hoop dat hij lekker is geweest)
Genoeg verteld, hierbij de taart..
ow ja, gevuld met framboosconfituur en witte chocolade creme.. eerste keer afgesmeerd met ganache..
----------------------------------------------------------------------
En voor gisteren nog een opdracht:
De 2e taart deze week was een aansnijtaart met 100 cupcakes.. Helaas al die cupcakes niet op de foto maar wel even een kleine rapportage gemaakt.. De foto's van de fotograaf komen eraan..
De taart was framboos met champagne. De cupcakes zijn bosvruchten, champagne en peer smaak..

).
Wat ik dan wel graag wil weten