1

Onderwerp: Mijn zoontje is 2, niet tevreden over de taart

Mijn zoontje is maandag 2 geworden. Omdat het een grote Bumba-fan is, heb ik uiteraard een Bumba taart gemaakt.
Ik wilde met ganache afsmeren, maar wat heb ik daar een spijt van. Het lukte niet en daarom kreeg ik allemaal hobbels. En de marsepein scheurde ook nog, dat heb ik bijna nooit.

Eerder heb ik een keer met pure chocoladeganache gewerkt, nu had ik witte gemaakt. Wel de verhouding aangepast aan 1:3 ipv 1:2. Zijn er meer slechte ervaringen met witte chocoladeganache?

Maar gelukkig vond het mannetje de taart geweldig en ook de visite vond 'm mooi.

Hier zijn de foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4O3PGSRH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PYOQ3CMO.jpg

2

Re: Mijn zoontje is 2, niet tevreden over de taart

Haha...uit de titel begreep ik dat je zoontje niet tevreden was over de taart. Ik dacht: "nou die stelt eisen... :lol:"  Maar ik vind het een mooie taart hoor.

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

Ik vind je taart goed gelukt hoor. Het is toch duidelijk een Bumba-kindertaart. Zelf zie je altijd dingetjes die je liever anders had willen zien. Dat heb ik ook bij mijn eigen taarten, terwijl de rest die kleine dingetjes nog niet eens opmerkt. Uiteindelijk maakt het dus weinig uit. De mensen zijn vaak al onder de indruk van wat je allemaal kan! Ik zou de volgende keer wel een andere kleur voor de huid van Bumba gebruiken, deze vind ik een beetje flets. Misschien is Ivory van Wilton mooier. Die is net wat donkerder van kleur.

Succes!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

4

Tante Boon schreef:

Haha...uit de titel begreep ik dat je zoontje niet tevreden was over de taart. Ik dacht: "nou die stelt eisen... :lol:"  Maar ik vind het een mooie taart hoor.

Zo las k het ook... hahahah Maarre mooie taart hoor! Je bent toch erg kritisch  op je eigen taarten!

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

5

Bedankt voor jullie reacties en de tip voor de huidskleur. Ik had nu paprika/flesh van Sugarflair genomen.

6

Misschien mis je het zwarte lijntje om bumba heen.
Dat maakt vaak al een heel verschil.

7

Tante Boon schreef:

Ik zag ook al een koppige dreumes voor me die een andere taart in gedachten had.... De taart ziet er mooi uit hoor!

Wat een leuke vrolijke taart joh.
Enne wat de witte ganache betreft. Het enige dat ik er van weet is dat witte chocola heel moeilijk hard word. Daarom wordt dat ook niet vaak gebruikt om af te smeren. Omdat het vaak te lang nog zacht is. Melkchocolade gaat beter en pure die wordt het beste hard.
Dat wist ik ook niet tot ik een workshop bonbons maken deed en me dat vertelt werd.

Hopelijk heb je er wat aan.

Voor de rest mijn complimentjes.

Groetjes Inky

9

Inky@Homebakery schreef:

Enne wat de witte ganache betreft. Het enige dat ik er van weet is dat witte chocola heel moeilijk hard word. Daarom wordt dat ook niet vaak gebruikt om af te smeren. Omdat het vaak te lang nog zacht is. Melkchocolade gaat beter en pure die wordt het beste hard.
Dat wist ik ook niet tot ik een workshop bonbons maken deed en me dat vertelt werd.

Groetjes Inky

Bedankt voor je uitleg! Ik had inderdaad met pure chocolade destijds geen problemen, maar dat scheen door de toen lichtroze taart heen ..... Daarom dacht ik witte chocolade te gebruiken. Wie weet ga ik het met een donkere taart weer eens met pure chocolade doen, want het is wel erg lekker  :9

Carientje schreef:
Inky@Homebakery schreef:

Groetjes Inky

Bedankt voor je uitleg! Ik had inderdaad met pure chocolade destijds geen problemen, maar dat scheen door de toen lichtroze taart heen ..... Daarom dacht ik witte chocolade te gebruiken. Wie weet ga ik het met een donkere taart weer eens met pure chocolade doen, want het is wel erg lekker  :9

Dat is het zeker hahahahaaha.

Heel veel plezier met het maken en eten van de volgende taart ...

Groetjes Inky

11

Tante Boon schreef:

hahaha, ik had precies hetzelfde, ik dacht bijmezelf: nou nou, 2 jaar en dan al eisen stellen

Hallo

kindjes he, maar je taart mag er zeker zijn hoor.

Ik gebruik geregeld witte ganache, deze is wel veel zoeter dan de zwarte. Maar afhankelijk wat de vulling is kan dit perfect zijn.
Mijn verhouding is 650 g witte smeltchocolade met 225 ml room. Room echt laten koken want de witte chocolade smelt moeilijker door zijn hoeveelheid. Maar het is een aanrader.

Groetjes

Zoete groetjes
Helga

13

:shh: ik begreep de titel ook al verkeerd, dacht ook 'het moet niet gekker worden :rolleyes:  :D

leuke taart :Y

ik gebruik bijna alleen maar witte chocganache, ideaal, makkelijk en heerlijk spul :thumb: 
Kijk even op youtube 3 filmpjes 'inspired by Michelle'; wel veeeeeeel dunner afsmeren hoor :s  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

hahaha, ik dacht zooooo er staat me nog wat te wachten dan (die van mij is 1,5 jaar en al vrij koppig). Maar op dit moment vindt ze toch alles wel goed en lekker wat ik maak.

Ik vind je taart ook erg goed gelukt hoor!!

15

Wat een titel van een topic al niet kan doen, hihihihi! Maarre, leuke taart hoor!

16

Tante Boon schreef:

Had ik ook :Y  :Y  :lol:  :lol:
Ik vind het een leuke kindertaart.
Je bumba vind ik erg goed.
Jammer dat je zelf niet tevreden bent.
De jarige was het gelukkig wel. En daar doe je het toch voor?

En gefeliciteerd natuurlijk!!

Groetjes Gerien