1

Onderwerp: Weer een taart

Zo nou ik ben lekker bezig en heb weer een taart in elkaar geklust (of is het nou een d?)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRRFUKB8.jpg

Al met al vind ik hem zelf errug goed gelukt, wel een paar schoonheidsfoutjes, maar daar werken we aan.

Paar vraagjes:
1 de korst brokkelt bij mij zodra ik er botercreme op smeer, doe ik iets fout met bakken? Ik bak hem nu op 175 graden en na 20 min (helft van de tijd dus) draai ik de oven terug naar 160 graden.
2 ik had de citroenbavarois gemaakt die hier op de site tussen de recepten staat. Naar mijn idee volgens het boekje, maar het gestolde spul was in 2 lagen, onderin was het een beetje glazig en bovenin meer romig, alsof daar de slagroom zat en onderin de gelatine (snappen jullie het nog?)
3 wat doen jullie met de naad van het fondant als je alleen een rand maakt en daar iets bovenop plakt zoals met deze taart het geval is? Behalve de hele taart bedekken (had ik niet genoeg fondant voor, klein foutje van mijn persoontje) en er een plaatje overheen plakken...

Groetjes,
Marjolein

2

Re: Weer een taart

temperatuur op laten lopen in plaats van naar beneden, ik bak altijd helft van de tijd op 150 en dan naar 175 graden

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Ik bak standaard op 165 graden (heteluchtoven), dan is hij eigenlijk altijd goed.
Als de bodem goed is afgekoeld, snij ik hem in lagen en doe tussen de lagen bakpapier. Dan pak ik hem in huishoudfolie in en leg hem een paar uurtjes (of een dag) in de vriezer.
Gelijk uit de vriezer vul ik hem en smeer ik hem af. Dan krijg je hem ontzettend strak en glad, zeker als je je bc wat smeerbaarder maakt door het een paar sec. in de magnetron te zetten. Dan wel de bc. goed uit laten harden in de koelkast voor een half uurtje. eventueel nogmaals afsmeren met bc en uit laten harden. Je hebt dan een super strakke taart.

Ik maak altijd citroenbavarois van normale bavarois en dan citroensmaakstof van patidess erdoorheen scheppen, gelijktijdig met het doorspatelen van de slagroom. Heeft bij mij nog nooit voor problemen gezorgd.

En idd de taart helemaal bekleden en dan de bovenkant eroverheen, maarja als je te weinig hebt, dan kan het niet anders. Maar ziet er toch goed uit!! Leuk die sinaasappelschrijfjes.

4

Ik ga allebei jullie methodes eens uitproberen, kijken of dat beter gaat, want ik liep me al rot te irriteren aan het feit dat die korst los laat.

Ik zal ook eens op zoek gaan naar een andere bavarois, kijken of dat dan beter werkt.

Ik heb ooit eens ijsklontjes houders gekocht met fruitvormpjes erin. Die sinaasappelpartjes zijn er ook van, maar geloof me als die dingen bevroren zijn, succes om ze eruit te krijgen. Dat lukte mij dus niet echt heel goed, ben ik een tijdje mee bezig geweest... ;-)

Bedankt voor jullie antwoorden!! Ik ga er mee aan de slag!