Onderwerp: suikervrij varkentje
Cakebeslag gevuld met koffiecreme en daarna verder afgemaakt met zelfgekleurd marsepein.
Het is pas mijn derde taartje wat ik maak met marsepein en alles is suikervrij en erg lekker!
Hoor graag eventuele tips!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » 3D taarten » suikervrij varkentje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Cakebeslag gevuld met koffiecreme en daarna verder afgemaakt met zelfgekleurd marsepein.
Het is pas mijn derde taartje wat ik maak met marsepein en alles is suikervrij en erg lekker!
Hoor graag eventuele tips!
leuk taartje, maar ben erg benieuwd hoe is suikervrije marsepein heb gemaakt?
Leuk. Ik ben ook erg benieuwd naar je recept voor je taart en de marsepein.
Ik krijg weleens verzoekjes voor minder zoet, maar helemaal suikervrij zou ik niet weten hoe ik die moet maken.
Suikervrije marsepein is ietsje minder zoet als de gewone, net zo makkelijk om te bewerken en net zo stevig.
Hier het recept wat ik gebruik, en waar ik vaak erg goede reactie's op krijg:
200 gram amandelpoeder
120 gram fructose
1 eiwit (of via eiwitpoeder maar dat heb ik nog niet gedaan)
beetje citroensap
Alles goed mengen totdat het een stevige compacte massa is.
Goed in vershoudfolie verpakken en minimaal 2 dagen laten rusten in de koelkast. Daarna goed om overal voor te gebruiken.
Het moeilijkste ervan is dat het echt 2 dagen moet rusten in de koelkast..anders is de smaak om een of andere reden heel anders, langer mag je het ook laten liggen maar dat lukt mij niet
Bedankt. Heb je ook het recept voor de suikervrije taart?
Wat een schattig varkentje.
Interessant om je suikervrije marsepein te lezen! Ben wel benieuwd wat voor mensen het zijn die geen gewone suiker mogen, maar wel fructose. Is toch ook een vorm van suiker? Ik ben niet zo goed in suiker-vrij, hoor, dus misschien zeg ik wel iets raars..
Wat een schattig varkentje.
Interessant om je suikervrije marsepein te lezen! Ben wel benieuwd wat voor mensen het zijn die geen gewone suiker mogen, maar wel fructose. Is toch ook een vorm van suiker? Ik ben niet zo goed in suiker-vrij, hoor, dus misschien zeg ik wel iets raars..
Ik ben ook benieuwd want echt suikervrij is dit dus echt niet.
Als het bv voor iemand met diabetes gemaakt wordt is het echt slecht deze fructose. Ik ben dus ook benieuwd om welke reden er fructose is gekozen.
Het varkentje is schattig
Mijn man is geen diabeet maar is allergisch voor geraffineerde suiker.
Gewone suiker (die dus bewerkt is) mag hij niet hebben, maar ruwe rietsuiker wel en fructose is ook niet bewerkt door de industrie en daardoor mag dit dan ook weer.
Het cakebeslag is het recept uit het boek van Debbie brown maar waar zij suiker gebruikt, gebruik ik ruwe rietsuiker.
Helemaal begrepen nu en wat fijn dat het zo wel kan.
De titel suikervrij zette mij aan het denken.
Ah, vandaar.
Ik gebruik voor mijzelf ook niet graag geraffineerde suikers. Heb geen allergie, maar vind het gewoon gezonder. Maak voor de taarten alleen altijd een uitzondering. Weet eigenlijk niet waarom. Nou ja, voor de lekker en de makkelijk..maar het kán dus wel.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » 3D taarten » suikervrij varkentje