1

Onderwerp: Fondant figuurtjes bewaren

Kan je figuurtjes die je een paar dagen voor het echte decoreren van de cake maken en die dan zo bewaren dat zacht genoeg blijven om goed op je taart te zetten?

Ik heb al rondgezocht op het internet en op dit forum maar kan alleen vinden hoe je ongebruikt fondant kan bewaren, terwijl ik echt zoek naar bijvoorbeeld hoe je een poppetje ofiets kunt bewaren.

Alvast bedankt ^^

Kunst zit hem in kleine dingen ^^

2

Re: Fondant figuurtjes bewaren

is het niet juist fijner om ze aan de lucht te laten drogen dan zijn ze veel steviger om op je taart te zetten

alettasbakery.nl

3

Ja hoor, kan heel goed! Ik begin vaak al een week ofzo voor n taart met boetseren. Ik bewaar boetseersels zonder afdekken (in n keukenkastje), dan worden ze, zoals waternimpf al zegt, wat harder en steviger. Als je ze zacht wilt houden kan je ze invriezen of in de ijskast doen of afdekken met plastic folie. Ik weet dat heel veel mensen bv puzzelplaatjes invriezen om ze zacht te houden en makkelijker over te zetten op de taart.

4

Als je wilt dat jouw boetseersels lang zacht blijven, dan zou ik kiezen voor een fondant die van nature niet hard wordt: ReagelIce.

Ik hoop da je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Hardstikke bedankt allemaal ^^ Ik ga het zodadelijk meteen uitproberen. (wist niet dat je fondant kon invriezen  :o )

De figuurtjes die ik moet maken zijn wapenschildjes en das wel makkelijker als die zachter zijn zodat ze nog mooi met de ronding van de cake mee vormen.

Nogmaals bedankt :)

Kunst zit hem in kleine dingen ^^