1

Onderwerp: "Biscuit die niet kan mislukken"... Hellup!!

Ziet er naaruit dat hij gaat mislukken :( heb het recept gebruikt van het forum hier, als je zoekt naar de titel die ik gaf.

Ik heb een heteluchtoven dus op 150 graden, eerst 20min en dan elke 5 min checken maar hij staat inmiddels al bijna 50mij in de oven!!! En nog istie zacht als ik met een prikker erin prik.

Ik bak m in de blanda (20cm)... Hellup :(!

2

Re: "Biscuit die niet kan mislukken"... Hellup!!

Een blanda moet altijd wat langer in de oven, maar mijn biscuit staat altijd langer dan 50 minuten in de oven.  Wanneer je temperatuur laag begint heeft hij ook wat meer tijd nodig om te bakken.

Ik zou het dus even afwachten.

3

Oh nou dat is in ieder geval goed om te weten! Hij is inmiddels uit de oven dus even laten afkoelen en hopen dat hij goed te snijden is :)

4

Even met een prikker er in prikken om te kijken of hij wel goed van binnen is, anders nog even langer laten staan in de oven.

Ik begin namelijk ook altijd bij 140 graden met bakken maar uiteindelijk eindig ik met 175 graden. Om de 10 minuten verhoog ik de temperatuur

5

Ik bak een blanda 45 min. op 150 gr hete lucht. Dan even voelen aan de bovenkant. Als hij gaat is veert het biscuit mee, zo niet en deukt het in dan 2 min. langer en weer voelen. Meestal kom ik uit op 48 min.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties