1

Onderwerp: Kan je ook cake gebruiken ipv biscuit en wat zijn de verhoudingen?

Hey meiden!
Ik had een vraagje;
Ik maak normaal altijd biscuit taarten maar nu moet ik een taart maken voor iemand die niet graag biscuit eet.
Kan ik hiervoor ook cake maken? En dan ook bv. Chocoladecake of appelcake? En hoe doen jullie dat dan gewoon afsmeren met botercreme en dan bekleden?

Ahja en nog een vraagje; ik zou de blanda vorm van Ikea hiervoor moeten gebruiken (de grootste, zwangere buik) wat zijn dan de verhoudingen voor zowel biscuit als cake? Heb al in de tabel gekeken maar daar raak ik echt niet wijs uit.
Zoek dus echt een recept.

Bedankt alvast!!
Groetjes jojo

2

Re: Kan je ook cake gebruiken ipv biscuit en wat zijn de verhoudingen?

van de verhoudingen weet ik niet maar tuurlijk kun je ook een cake bekleden, is alleen wel een stuk zwaarder dan biscuit dus de taart is niet te tillen, je kunt cake ook vullen net als een biscuit trouwens.

alettasbakery.nl

3 Laatst bewerkt door waternimpf (11-08-2012 15:06)

oeps 2 keer

alettasbakery.nl

4

Probeer anders een sponge cake te maken  :Y
Hartstikke lekker en luchtig en niet zo zwaar als een 'gewone' cake.

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

5

Of gebruik cupcakemix. Werkt ook prima en niet zo zwaar als een cake.

6

jojogirl88 schreef:

Kan ik hiervoor ook cake maken? En dan ook bv. Chocoladecake of appelcake? En hoe doen jullie dat dan gewoon afsmeren met botercreme en dan bekleden?

Zoals hierboven al gezegd is je kan inderdaad wel cake gebruiken maar dit is als je het bekleedt met marsepein of fantast vrij zwaar. Zorg dan dat als je gaat vullen dat je een lichte vulling zoals bijv. bavarois gebruikt. Er bestaat ook een recept tussen cake en biscuit in:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132881

jojogirl88 schreef:

Ah ja en nog een vraagje; ik zou de blanda vorm van Ikea hiervoor moeten gebruiken (de grootste, zwangere buik) wat zijn dan de verhoudingen voor zowel biscuit als cake? Heb al in de tabel gekeken maar daar raak ik echt niet wijs uit.
Zoek dus echt een recept.

Bedankt alvast!!
Groetjes jojo

De inhoud van een blanda is 2 liter.
Dit topic kun je gebruiken om uit te rekenen hoeveel ingrediënten je voor vorm nodig hebt. Zoek de inhoud van je vorm op en bereken de ingrediënten met de uitleg aan het begin van het topic.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

Heb het voor jouw gemak hier even voor je uitgerend voor je blanda (2 liter inhoud betekent 4x de ingrediënten

Afhankelijk welk recept je wilt gebruiken
Voor de mix van Funcakes 
4 ei (=200 gram) + 270 gram mix + 24 ml water.

Voor basisbiscuit 1
4 ei (=200 gram) + 120 gram suiker + 100 gram bloem + 20 gram maizena

Voor basisbiscuit 2
4 ei (=200 gram) + 120 gram suiker + 120 gram bloem
(en natuurlijk indien nodig snufje zout, vanillesuiker)

Voor cake:
250 gram roomboter + 250 gram suiker + 5 eieren + 250 gram zelfrijzend bakmeel + 30 ml melk + snufje zout, vanillesuiker