1

Onderwerp: Ouwe taart : )

Mijn naam is Petra, bijna 49 jaar, 1 dochter, 2 kleinkinderen, gelukkig met mijn a.s hubbie. Ik heb heel veel hobbies gehad in mijn leven. Nu erbij Taarten maken. Ik heb er 5 gemaakt, ben te ongeduldig merk ik. Ik kon de leukste dingen maken met zoutdeeg, nu zijn mijn vingers niet meer zo soepel vrees ik . Maar geef niet op want ik vind het helemaal leuk om te doen. Ben enorm aan het hannesen met de vullingen. Ergens hier staan div. combi's die ik zeker ga proberen.

Volgende week een taart maken met rolchocolade als deklaag, kleinkids gaan helpen om voor mijn dochter een taart te maken. Ze smaken in ieder geval lekker. Ik heb van mijn collega deze site gekregen en vind het een geweldige site moet ik zeggen.

Zal eens kijken of ik mijn (mis) baksels kan laten zien hier, groetjes peet

2

Re: Ouwe taart : )

Welkom op dit heerlijke forum, Petra!
Lekker doorgaan met taarten maken, oefening baart kunst. :Y

Enne... a.s. hubbie betekent ook vast een a.s. bruidstaart. :9  :P

Groetjes van een nog ouwere taart die benieuwd is naar de foto's van je baksels. ;-)

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

3

Hihi ja mijn a.s. man. Ik vind het erg leuk om taarten te maken. Ik moet erg wennen aan mijn nieuwe oven. Ik heb een oventhermometer gekocht dus dat kan nu niet meer fout gaan. Ik ben alleen op zoek naar een goeie mixer met  kom. Misschien hier iemand met ervaringen welke de beste is....

Ik zal even kijken hoe ik mijn 1e misbaksel hier kan plaatsen....

4

Ben dit forum aan het uitzoeken, zet mijn vragen ect nog wel eens verkeerd neer. Maar gister vroeg ik iets over dat crispi gebeuren. Via google gelinkt de leukste taarten kwam ik uit op hele leuke reactie over cake boss.
Ik stond er niet zo bij stil maar het is idd een klein viespeukie zeg bah. Ik werk in de zorg en hygiëne staat bij mij hoog in het vaandel. Ik moest zo lachen om sommige reacties hier in dit forum dus.

Ik heb van de week appeltaart en miniflapjes gemaakt. Lekker allemaal. Mijn hubbie houd alleen niet van zoetigheid  maar de buurtjes des te meer.

Ik vind dit een erg leuk spontaan en vooral informatief forum  :Y

5

Gisteren dus bij Ikea de RV schaken gekocht, geweldig kan nu dus de bolle taarten maken. Ik ga dit weekend wrs Hello Kitty figuurtjes maken aan het eind van de week 2  leuke taarten bakken mss wel ronde....

6

Hallo

Welkom op dit geweldige forum! Je kunt op deze site een schat aan informatie terugvinden, die onze hobby nog veeeeeel leuker maakt!! :Y  :Y

Mag ik zo vrij zijn om je een paar tips geven?  O-)

Als je een vraag hebt, gebruik dan eens de ‘zoekfunctie’. Dat doe je door bovenaan de pagina op het woord ‘zoeken’ klikken. Typ je zoekterm in, klik een aantal rubrieken aan waar je hoopt je antwoord te vinden (of allemaal als je het niet zo goed weet) en ... bingo! De kans is heel groot dat eerder al iemand anders net dezelfde vraag had als jij en dan heb je meteen een heleboel antwoorden. :thumb:

In de linker kolom kun je klikken op ‘tabellen’, ‘howto’s’, ‘recepten’ en ‘FAQ’, ook hier vind je informatie waar je wel enkele avonden zoet mee bent. :D

En als laatste tip. Lees telkens de ‘sticky’ bovenaan de rubriek waar je je vraag/foto/nieuwtje wilt plaatsen. Zo weet je onmiddellijk of je topic wel op de juiste plaats staat en bespaar je de moderators het werk om je topic te verplaatsen. :rolleyes:

Veel plezier!
Groetjes Samantha  :)  :)

7

Ook vanuit Otterlo een hartelijk welkom om het leukste forum van Nederland!! :Y

Ik ben ook een ouwe taart, maar dat heeft de pret niet mogen drukken; ik kan niet bakken, maar houd erg van boetseren en bloemen maken (uiteraard van suiker!), dus je kunt nog alle kanten op!!

Ben heel benieuwd naar je werk en hoop je te zien op de beurs waar we (bijna) allemaal komen en dat is Taart en Trends (a.s. oktober) in Apeldoorn.... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

8

Dat lijkt me idd erg leuk waar en wanneer is  dat...

9

Peetjuz schreef:

Dat lijkt me idd erg leuk waar en wanneer is  dat...

Als je googled op Taart en Trends dan kom je op hun website en vind je alles..... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."